A legnagyobb gépkocsikat gyártó cégek egyre gyakrabban jelentenek be nem mindennapi járműveket: elég csak a nemrégiben bemutatott, limitált számban elérhető Maseratira gondolni, amit a Barbie-t gyártó céggel, a Mattellel együtt álmodtak meg. A legújabb és talán még az előző példánál is meglepőbb az Audi kétkerekűje, amivel a legvadabb utak is meghódíthatóvá válnak – írja a Designtaxi.
Az Audi mountain bike-ja egy különleges hibrid, ami ötvözi magában mindazt, amiért olyan sokan rajonganak a német autómárkáért és azt, amire szükségünk lehet egy terepbicikliben. A kerékpár dizájnját az Audi RS Q e-tron ihlette, amit a cég a Dakar ralira tervezett és ami
sokak szerint egyszerűen csak egy „szörnyeteg” – mind a teljesítményét, mind pedig a külsejét tekintve.
Nos, ami a külsőt illeti, ez semmiképp nem mondható el az Audi bringájára: a teljes felfüggesztés és a viszonylag vastag Vittoria gumik miatt ugyan valóban nem a leginkább légies eszközről van szó, de a mountain bike-okhoz képest mindenképpen figyelemreméltó a kialakítása.
Az elektromos bicikli könnyű alumíniumvázába egy 720 wattórás, Fantic Integra márkájú akkumulátort építettek, ami felel a 250 wattos elektromos motor működéséért. Az akkumulátor állapotát, a sebességünket, a legfontosabb információkat a vázon elhelyezett digitális kijelzőn követhetjük nyomon. A kétkerekű igazi különlegessége azonban nem ezekben, hanem a négy különböző használati módban rejlik:
a bringa különböző képességeit ugyanis egyetlen gombnyomással változtathatjuk, attól függően, hogy mire van éppen szükségünk.
Az Eco az, ami a legkevesebb energiafelhasználással igyekszik a legjobb minőséget nyújtani. A Sport kifejezetten a maximális gyorsaságra optimalizálja a járművet, a Tour pedig a hosszú távú, kiszámítható teljesítmény biztosítja. Az utolsó lehetőség, a Boost pedig gyakorlatilag mindezeket egyszerre igyekszik nyújtani és a tervezők szerint kifejezetten emelkedőkhöz és hosszabb, kiszámíthatatlan terepeken történő bringázáshoz ajánlott.
Az Audi elektromos biciklije annak ellenére, hogy gyakorlatilag minden igényt kielégít, egyelőre csak limitált számban és csak az Egyesült Királyságban lesz elérhető, ráadásul elég borsos áron. A bringáért tízezer dollárt, vagyis valamivel kevesebb, mint négymillió forintot kell fizetni.