A kutatás során azt kérték a felmérésben részvevőktől, hogy rendezzék sorba a legnagyobb üzletláncokat aszerint, hogy melyiket érzik a legolcsóbbnak és melyiket a legdrágábbnak. A Pénzcentrum által közölt eredmény szerint a Lidl üzleteiben lehet a legolcsóbban bevásárolni, míg a legtöbb pénzt a CBA üzleteiben kell kifizetni.
Az online kérdőívben az Aldi, az Auchan, a CBA, a Coop, a Lidl, a Penny Market, a Reál, a Spar és a Tesco üzleteit kellett sorrendbe állítani, kezdve a legolcsóbbtól a legdrágábbig.
A vásárolók szerint a rangsor az alábbiak szerint alakult:
- Lidl,
- Penny Market,
- Aldi,
- Tesco,
- Auchan,
- Spar,
- Reál,
- Coop,
- CBA
Azt is megtudtuk, kik vásárolnak egy adott üzletben
Az üzletláncok rangsorolása mellett a kérdőív kitöltőinek néhány demográfiai adatot is meg kellett adniuk, ami alapján megtudhattuk, hogy a Lidl-be jellemzően a 18 és 39 év közötti férfiak járnak, akik többségében rendelkeznek felsőfokú végzettséggel vagy érettségivel.
A kitöltések alapján a Penny Marketbe jellemzően a 30 és 59 év közötti nők járnak, akik szintén rendelkeznek érettségivel vagy felsőfokú végzettséggel. Az összesített adatok alapján az Aldi vásárlói a Lidl vásárlóihoz hasonlóan többségében olyan 18 és 39 év közötti férfiak, akik rendelkeznek felsőfokú végzettséggel vagy érettségivel.
Mást mutatnak a forgalmak
A Trade magazin minden évben publikálja az FMCG kiskereskedelmi láncok üzleti rangsorát, amit forgalom szerint határoznak meg. Ebben a rangsorban az is számít, hogy az adott üzletlánc mennyi üzletet tart fenn és azok mekkora alapterületűek.
A Trade adatai szerint a 2021-es lista az alábbiak szerint alakult:
- Lidl,
- Spar,
- Tesco,
- Coop,
- CBA,
- Auchan,
- Reál,
- Penny Market,
- Aldi.
A két listában a Lidl-nek sikerült az első helyezést megszeretnie, míg a Penny Market és az Aldi hátrébb került a forgalom szerinti rangsorolásban. A Coop és a CBA viszont jelentősen előrekerült, ami annak is köszönhető, hogy jelenleg ők rendelkeznek a legtöbb magyarországi üzlettel.