Az Auchan nem csak a működésből származó károsanyag-kibocsátást, de a műanyagok mennyiségét is szeretné csökkenteni, ezért a magyarországi áruházakban is fontos változásokkal találkozhatnak a vásárlók a következő két hétben – írja a Pénzcentrum.
A Green Weeks elnevezésű kampány ideje alatt, azaz a következő két hétben a fenntartható termékek kerülnek előtérbe az Auchan Magyarország áruházaiban. A vállalat három fő terület mentén építi fenntarthatósági stratégiáját, amelyek közül az egyik legnagyobb terület a környezet.
Ennek keretében figyelmet kap az energiahatékonyág és a műanyagfelhasználás csökkentése mellett a biodiverzitás védelme, az egészséges táplálkozás elősegítése, valamint az élelmiszerpazarlás csökkentése.
Tavaly az áruházláncok közül az Auchan elsőként vezette ki a forgalomból az egyszer használatos műanyagzacskót. Helyette bevezették a karton bevásárlódobozt, a zöldség-gyümölcsosztályon és a pékáruknál az alternatív csomagolóeszközt, valamint a húsoknál és a halaknál a lebomló, komposztálható tálcát.
Ez fog változni februártól
Február közepétől néhány paradicsomfajta is olyan fenntartható papírdobozba kerül, ami 100%-ban újrahasznosított papírból készült. Tervezésekor arra is figyeltek, hogy a megfelelő legyen a légáteresztés, így a zöldségek frissek maradhatnak.
A korábbi műanyag-csomagoláshoz képest a rétegelt, hullámpapírból készült doboz kevésbé érzékeny a párára és a hőingadozásra.
A vállalat Green Weeks kampány ideje alatt abban is szeretné segíteni a vásárlóit, hogy tudatos döntéseket hozhassanak. Ezért az akciós újságban szemléletformáló üzenettel, a helyszínen pedig különböző táblák segítik az eligazodást a környezettudatos termékeik között.
A Lidl is változásokat jelentett be
Német lapforrások szerint a Lidl fokozatosan növelné üzleteiben a zöldségek és növényi fehérjék arányát, ezzel párhuzamosan pedig csökkentenék a húsfélék kínálatát. Az üzletlánc vezetése szerint erre azért van szükség, mert nincs még egy bolygónk, ezért a táplálkozási szokásainkon is változtatni kell. Ennek egyik lépése a húsfogyasztás visszaszorítása.
Az árukínálat változása mellett a Lidl az Auchanhoz hasonlóan tematikus heteket is tart majd az üzleteiben, ahol a vegetáriánus és vegán termékekre fektetik a hangsúlyt.