Heiszler Gabriella, a Spar Magyarország ügyvezető igazgatója szerint az év végére 10-15 százalékosra szelídülhet az élelmiszerek inflációja, de egyes termékeknél már most érzékelni lehet a beszállítói árak mérséklődését – hallható a 24.hu podcastjében.
A Spar Magyarország ügyvezetője már nyáron is arról számolt be egy interjújában, hogy üzleteikben egyre nagyobb mértékben veszik a saját márkás termékeiket. Most is megerősítette, hogy a tavalyi infláció okozta ársokk nagyon tudatossá tette a vásárlókat.
Az alacsony keresetűek mellett már a középosztály is kétszer meggondolja, hogy mit tegyen a kosarába. A legtöbb esetben a termék ára dönti el, hogy a márkásabb vagy inkább az olcsóbb élelmiszer kerül a pénztárakhoz.
A liszt és a napraforgóolaj esetében már most mérséklődtek a beszállítói árak, ezt azonban a vásárlók nem biztos, hogy meg fogják érezni. Ennek oka, hogy az árstop miatt továbbra is jelentős veszteséget szenvednek el az üzletek.
A Spar vezetője elárulta, hogy a legnagyobb veszteségük a csirkemell eladásából keletkezik.
A legnagyobb mennyiségben a szintén árstoppal érintett kristálycukor fogy, aminek az lehet az oka, hogy a többi élelmiszerrel ellentétben ez akár 50 évig is eláll.
Az anyacégnél aggódva nézik a magyar piac torzulásait, ami az ágazati adók mellett az árstopok kedvezőtlen, veszteséget termelő és beruházást visszafogó hatásai miatt keletkeznek.
Ahogy arról mi is beszámoltunk, a Gazdasági Versenyhivatal közben elindította az első gyorsított ágazati vizsgálatát a tej- és tejtermékek piacán a tejtermékek árának drágulása miatt. Az ehhez kapcsolódó kérdéssort már a Spar is megkapta.