Míg régen a lapos talpú tornacipő volt divat, mostanra a vastag talpú és sokszor szépnek egyáltalán nem mondható futócipők uralják a trendet. Hogy mi ennek az oka, és hogy futottak be a Hoka cipői, annak a CNN próbált utánajárni.
Előny a kényelem
A Hoka története Franciaországból indult, amikor a márka 2009-ben elkezdte legyártani első ultrapárnázott sportcipőit. Mára azonban nem csak az edzőtermekben és a sportpályákon, hanem az utcán is egyre gyakrabban találkozunk ilyen cipőkkel.
Ennek fő oka, hogy a vásárlók egyre nagyobb számban keresnek olyan cipőt, ami nem csak kényelmes, de egyaránt használható edzésekhez, sportoláshoz és munkába járáshoz.
Amikor a Deckers cég (amely többek között az UGG cipőket is gyártja) 2012-ben megvásárolta a Hokát, a márka forgalma alig haladta meg a 2 millió dollárt. Az elit futókon kívül szinte senki nem is hallott róla, pedig túlméretezett talpával már akkor is egészen egyedi megjelenést biztosított.
Hozzájuk hasonló cipőket csak a Nike próbált piacra dobni 2005-ben, de ennek megjelenése, elsősorban a talpmérete még messze elmaradt a Hokáétól.
Igazán népszerűvé azonban az ultramaraton futók körében vált, akik azért választották ezt a sportcipőt, mert úgy gondolták, hogy viselete segíthet megelőzni a sérüléseket.
Sikertörténet lett belőle
2019-re a Hoka forgalma már meghaladta a 220 millió dollárt, egy évvel később pedig elérték a 350 millió dollárt. Ekkor már ruházatot is gyártottak, amit nem csak a sportáruházakban, hanem saját márkaüzleteikben is árultak.
A cipő hírnevéhez az is hozzájárult, hogy olyan hírességek figyeltek fel rá, mint Gwyneth Paltrow, Emily Ratajkowski vagy Adam Sandler.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Bár egyre többen vásárolnak magas talpú sportcipőket, a Hoka nem szeretne az olyan nagykereskedések felé nyitni, mint a Walmart vagy az Amazon, ezzel ugyanis elveszítenék a prémium minőségüket.