A rezsicsökkentés szabályainak változása óta jelentősen megnőtt a kereslet a fagyasztóládák és fagyasztószekrények iránt. Ez elsősorban a spórolási hajlamnak és az átmeneti áruhiányoknak köszönhető.
Hatalmas kereslet van a fagyasztók iránt, mióta tavaly júliusban bejelentették, hogy változni fognak a rezsicsökkentésre vonatkozó szabályok – írta a G7.
Fotó: Ute Grabowsky/Photothek via Getty Images
Az eMAG a lapnak arról számolt be, hogy a rezsicsökkentés szabályainak tavaly nyár végi megváltoztatása után mindössze egyetlen hónap alatt 64 százalékkal nőtt az eladott fagyasztók száma.
Ekker Róbert, az eMAG háztartási kis- és nagygép üzletágának vezetője szerint a kereslet továbbra is olyan nagy mértékű, hogy a legnépszerűbb modellekből hiány van.
Bár teljes termékhiány nincs, de sok olyan vásároló van, aki egy-egy típust elment a kedvencei közé és értesítést kér, ha az elérhetővé válik. Olyanok is vannak, akik az ügyfélszolgálatnál érdeklődnek, hogy mikor lesz egy-egy termék újra elérhető. Úgy vélik, ha a keresett típusokból az ellátás akadozása miatt nem lenne hiány,
akkor akár 25-30 százalékkal több fagyasztót is értékesíteni lehetett volna Magyarországon.
A hiányt pedig erősíti, hogy a gyártók éppen kivonulni terveztek a fagyasztók termékkategóriájából, mert a normál piaci folyamatok alapján a fagyasztóládák iránti keresletnek éppen drasztikusan csökkenni kellene, Magyarországon viszont ennek pont az ellenkezője történik.
Ennek oka, hogy a cukor, a liszt és az olaj után egy fagyasztó beszerzésével lehetőség nyílik arra is, hogy akár az árstopolt sertéscombot, csirkemellet vagy farhátat is fel lehessen halmozni azokra az időkre, amikorra kivezetik az árstopot és vélhetően megugranak az árak.
Ráadásul a falhalmozás mellett szól az a fogyasztói érv is, hogy több ártopos termék esetében tapasztalható áruhiány, így aki talál ezekből a termékekből, az többet vesz belőlük.
A nagy kávékapszula-teszt: az olcsóbb kávé mindenkit meglepett
A Mielőtt megveszed legújabb részében ötféle kapszulás kávét kóstoltunk. Vakteszteltük a Lidl, az Aldi, az Auchan saját márkás termékeit, valamint a Starbucks és a Lavazza kávéit. A kérdés, vajon megéri a drágábbra költeni a boltokban?
0 seconds of 6 minutes, 38 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Keyboard Shortcuts
Shortcuts Open/Close/ or ?
Play/PauseSPACE
Increase Volume↑
Decrease Volume↓
Seek Forward→
Seek Backward←
Captions On/Offc
Fullscreen/Exit Fullscreenf
Mute/Unmutem
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Seek %0-9
Next Up
Rainer-Micsinyei Nóra és Lengyel Tamás a Kettős:pont podcastben
48:20
Copied
Live
00:00
06:38
06:38
More Videos
06:38
A nagy kávékapszula-teszt: az olcsóbb kávé mindenkit meglepett
48:20
Rainer-Micsinyei Nóra és Lengyel Tamás a Kettős:pont podcastben
06:45
Sárgabaracklekvár-teszt: legyőzi a bolti a házit?
05:12
Ketchupokat teszteltünk: tarolt egy márka a kóstolóknál
02:39
Megtaláltuk a Sziget legizgalmasabb arcait
04:08
50 forintos palackok: kipróbáltuk az új visszaváltási rendszert
02:14
Európa rejtett tengerparti úti céljai
02:40
Olcsóbb import vagy hazai élelmiszert vesznek a vásárlók?
06:39
Hol egy jó hekkező Budapesten?
06:00
Szendvics-teszt: hol éri meg sonkát, sajtot, vajkrémet venni?