A Netflix fenekestül felforgatta azt, amit a film- és sorozatnézésről gondoltunk: az online streamingszolgáltató minden elképzelhető rekordot megdöntött, amit többek közt annak is köszönhetett, hogy az emberek megoszthatták egymással a jelszavukat – ez pedig nyilván minden felhasználónak jó bizniszt jelentett. Jövőre azonban teljesen megszűnhet ez a lehetőség a Netflixnél – írja a Design Taxi.
A Netflix sikerét tényleg csak egy üstököshöz lehet hasonlítani: amióta betört a piacra, folyamatosan egyre több és több ember regisztrált a platformra, hogy élvezhesse a – sok esetben – exluzív tartalmakat. Csakhogy, mint ahogy minden üstökösnél, itt is várható volt, hogy ez a sikerszéria nem tartható örökké és egyszer elkezd bezuhanni azoknak a száma, akik újonnan csatlakoznak a felülethez. Ez idén meg is történt és erre természetesen a Netflixnek is reagálnia kellett, mégpedig egy olyan megoldással, amiről régóta beszélnek ugyan, de eddig csak korlátozottan mertek meglépni, hiszen tartanak a felhasználók reakciójától. Ez nem is csoda, hiszen azt tervezik, hogy
2023-tól végleg lehetetlenné teszik a jelszómegosztást.
Egyes országokban már elkezdték tesztelni azt a rendszert, ami a Netflix szerint a legjobb lehet. Ebben a felhasználóknak három dollárt, vagyis nagyjából ezerkétszáz forintot kéne fizetniük azok után, akikkel ugyan nem élnek egy háztartásban, ennek ellenére mégis ugyanazt a felhasználói fiókot használják, mint ők.
A Wall Street Journal információ szerint azonban ahhoz, hogy mindezt hatékonyan tudja követni a stremingszolgáltató olyan adatvédelmi változtatásokat kell eszközölniük, amik könnyen lehet, hogy elriasztják majd az új felhasználókat. A tervek szerint
a Netflixnek így ugyanis hozzá kell férnie az IP-címeinkhez, az eszközeink kódjaihoz és a felhasználói fiókunkat is folyamatosan követniük kell majd.
A Netflix egyébként nem csupán ezzel, hanem más, új felhasználókat vonzó megoldásokkal is próbálják visszaszorítani a csökkenést. Most már például van lehetőségünk olyan előfizetésekhez is hozzáférni, amik ugyan olcsóbbak – a majdnem tíz dollár helyett csak hetet kell fizetnünk -, cserébe viszont reklámokkal teli. Ez egyelőre nem túl népszerű a Netflix kínálatában, úgy tűnik, a reklámmentesség – érthető okokból – még mindig megér közel ezerkétszáz forintot.