A nemzeti versenyhatóság az év elején indított eljárást a hazai Euronics áruházakat üzemeltető Vöröskő Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.-vel szemben, a bolthálózat honlapján tavaly év végén hirdetett akciók jogszerűségének vizsgálatára.
Az eljárás folyamán megállapították, hogy egyes termékek leárazásakor az eredetiként megjelölt árat az áruházlánc korábban nem alkalmazta huzamosabb ideig, így nem minősültek az adott termékek jellemző árainak – közölte az MTI.
Az akcióban feltüntetett árral valótlan megtakarítás ígéretek és megtévesztette a fogyasztókat.
Az áruházlánc üzemeltetője az eljárás során együttműködött a versenyhatósággal: elismerte a jogsértést, lemondott a jogorvoslat lehetőségéről és több elemű kötelezettségcsomagot vállalt. Az áruházlánc a honlapján fogja felhívni a figyelmet a legfontosabb fogyasztóvédelmi tudnivalókra, illetve az internetes kereskedelem rejtetten tisztességtelen, úgynevezett “sötét mintázatú” gyakorlatainak veszélyeire.
A GVH versenytanácsa tekintettel volt arra is, hogy a jogsértő árak feltüntetése csak néhány termék esetében volt megfigyelhető és azok is csak pár napig voltak kint bizonyíthatóan az áruház oldalán. A hatóság mindezek figyelembevételével 1,2 millió forintos bírságot szabott ki a vállalkozásra.
A hatóság emlékeztet arra is, hogy a megtévesztő árfeltüntetések, illetve a későbbi akciós hirdetést szolgáló, pár napos “felárazások” felszámolására új, uniós szintű szabályozás lépett életbe május végétől. Ezen szabályok alapján – amelyek az Euronics kérdéses akciói idején még nem voltak érvényben – a kereskedőnek árcsökkentés feltüntetésekor eredeti árként (főszabály szerint) a megelőző legalább 30 napos időszak legalacsonyabb árát kell megjelölnie.
Az új szabályok alkalmazásának elősegítésére a GVH oktatóvideóval támogatja a kereskedőket a jogszerű árfeltüntetési és akciótartási gyakorlatban azért, hogy a fogyasztók könnyebben mérlegelhessék az ígért kedvezményeket – tájékoztatott a versenyhivatal.