Az Ikeára jellemző, hogy gyakran dolgozik együtt más, kreatív szakemberekkel vagy cégekkel egy-egy termékük, vagy egy egész kollekció megalkotásánál. A legutóbbi ilyen együttműködés a szintén svéd, rendkívül népszerű Swedish House Maffia nevű együttessel történt, az ebből született termékek viszont meglepőnek számítanak az Ikea kínálatában.
A két svéd nagyágyú közel egy évvel ezelőtt jelentette be, hogy egy közös projekten dolgoznak, de egészen mostanáig kellett várni arra, hogy kiderüljön miről is van szó pontosan. Az Ikea és a zenekar közös kollekciójában a főszerepet természetesen a zene és az ehhez szükséges termékek kapták – írja a Designtaxi. Az OBEGRÄNSAD – magyarul: határtalan – névre keresztelt kollekcióban több mint húsz olyan otthoni kiegészítő található, ami a tervek szerint minden zeneszerető, kreatív gondolkodású embernek elnyeri majd a tetszését – feltéve persze, ha szeretik a feketét.
A közös munka eredményeképp ugyanis minden, amit megálmodtak, a fekete valamelyik árnyalatát viseli.
– Gyerekkorunk óta imádjuk az Ikea egyszerűségét és azt, hogy gyakorlatilag bárki számára elérhető termékeket dobnak piacra. Olyanokat, amik ugyan elérhető árban vannak, mégis van bennük valami különleges – idézi a cég weboldala a Swedish House Maffiát – Azt szerettük volna, ha ezzel a kollekcióval érdekesebbé, izgalmasabbá tehetjük az otthoni zenekészítést és természetesen a zenehallgatást egyaránt. A minimalista, egyszerű dizájn és az, hogy minden egyes darab fekete pedig nyilvánvalóan időtállóvá, örökérvényűvé teszi a kollekciót.
Az októberben a boltok polcaira kerülő termékek közül ugyan találhatunk kifejezetten valóban a zenéhez köthető darabokat, a legnagyobb részüket bárki beépítheti az otthonába. Az OBEGRÄNSAD kollekcióban ugyanis
a lemezlejátszó, a DJ-pult mellett találunk egyszerű szőnyegeket, lámpákat, íróasztalokat és különböző LED-világításokat is.
Sőt, az Ikea úgy döntött, hogy a kollekció kedvéért még a mára ikonikussá vált FRAKTA nevű táskájukat is átalakítják: a megszokott kék-sárga színek helyett az új darab természetesen fekete lett. A svéd kollaboráció egyébként egy nagyon is aktuális trendre alapozva alkotta meg a kollekciót: több tanulmány azt mutatja ugyanis, hogy a 7 és 17 éves közötti korosztályban 67 százalékra tehető azoknak a száma, akik zenéléssel szeretnének foglalkozni az életük során.