Jelentősen átrendezték az új rezsicsökkentési szabályok az online eladásokat, így az eMagnál is a fókusz már az energiahatékonyságot elősegítő termékeken van – írja Telex.hu a cég közleményére hivatkozva.
A mindennapokhoz nem feltétlenül szükséges árucikkek forgalma ugyanakkor nagyot csökkent. A nyári szezon egyik legnagyobb slágerének számító úszómedencék eladásai egyetlen hét alatt 67 százalékkal zuhantak. Ugyanígy megfeleződött a szárítógépek vásárlása nagyjából.
De legyen bármilyen forróság is, a rezsicsökkentés módosításának abszolút vesztesei az eMag adatai alapján a klímaberendezések, ugyanis ezekből az elmúlt időszakban csaknem 90 százalékkal kevesebbet adtak el.
Azonban a cég szerint ez átmeneti visszaesés, hiszen sokan felismerik, hogy épp egy modernebb, kisebb fogyasztású hűtő-fűtő klímaberendezés segíthet a rezsi csökkentésében.
A nyaralást viszont egyre több család hagyja ki, ezt tükrözi az, hogy a korábbi nyári időszakhoz képest kevesebb utazótáskát, bőröndöt adnak el.
A kormány bejelentése után negyedével nőtt a gáztűzhelyek eladása, lévén sokan váltanak elektromosról erre.
A fatüzelésű kandalló akkora sláger lett hirtelen, hogy ideiglenesen készlethiány van belőle.
De ugyanígy négyszeresére nőtt a napkollektorok, napelemek forgalma is.
Az eddig méltánytalanul háttérbe szoruló fogyasztásmérők pedig az aranykorukat élik, legyen szó konnektorba dugható aljzatról, okos konnektorról. De még a sima elektromos elosztók forgalma is felfutott.