A magyarországi IKEA-üzletek nyitvatartásának 16 százalékos csökkentéséről szóló bejelentést követően a Világgazdaság megkérdezte a svéd bútorcéget, hogy minek köszönhető a változás.
“A vásárlói szokások értékelését követően úgy döntöttünk, hogy módosítjuk a cseh-magyar-szlovák régió nyolc áruházának nyitvatartását”
– közölte Lubomír Zákopcan, a soroksári IKEA áruházvezetője. Az áruházvezető elárulta, a tendencia, miszerint az emberek egyre kevésbé vásárolnak a reggeli és esti órákban, ugyanakkor növekszik az érdeklődés a távoli vásárlás lehetőségei iránt, már a járvány előtt tapasztalható volt. Az internetes vásárlás iránti igény fokozódását mutatja, hogy 2018 óta több mint duplájára nőtt az online értékesítések részesedése a teljes bevételből.
Ezért indult el az IKEA vásárlás alkalmazás, továbbá az átvételi pontok száma is országszerte bővült. Számos nagyvárosban állítottak fel nagy méretű csomagokra specializálódott helyszíneket, hogy a fogyasztói igényeket a fővárostól távol is kielégíthessék. A vállalat egyéb fejlesztéseket tervez az áruházakat, a jövőben megnyitandó tervezési pontokat és a központi ügyfélszolgálatot illetően.
“A terveink között szerepel Budapesten kívüli nagyvárosokban tervezési pontok nyitása is”
– tájékoztatott Zákopcan.
Az ügyfélszolgálat teljesen átalakul
Kibővül és megerősödik a központi ügyfélszolgálat, és számos innováció által távolról működő értékesítési ponttá alakul. A cél a táveléréssel működtethető szolgáltatások körének szélesítése: a tervezési szolgáltatások elérhetősége megnő, fokozzák a termékválasztáshoz és rendeléshez nyújtott támogatást, 24 órás chatbot várja majd a vásárlókat, és a jövőben
lehetőség lesz arra is, hogy a panaszos vevők videóhívás keretében mutassák be a hibás termékeket.
Az IKEA dolgozóit is érintik a változások
“A nyitvatartás változása a munkatársaink egy részét érinti, egyéni megbeszélések alapján használjuk fel a fennmaradó munkaórákat, ez nagyobb rugalmasságot eredményez akár különböző osztályok támogatásában is. Szeretnénk ezt a lehetőséget arra is felhasználni, hogy munkatársaink több képzésen, tréningen vegyenek részt” – fejtette ki az áruházigazgató. Ezenkívül az ügyfélszolgálat átalakulása további munkalehetőségeket teremt.
Mik a legnépszerűbb termékek?
Az aktuálisan legkeresettebb terméktípusokról az IKEA annyit közölt, hogy folyamatosan növekvő igény mutatkozik a konyha- és a hálószobabútorok iránt. Hozzátették, hogy az irodabútorok iránti kereslet is nő, ami a járvány árnyékában nem meglepő.