A Mark Zuckerberg nevével fémjelzett, Facebook néven világszerte ismertté vált, ma már a Meta alá tartozó közösségi tere úgy tűnik, hogy még mindig a legnépszerűbb a felhasználók körében, de folyamatos megújulásra van szüksége ahhoz, hogy tartani tudja a lépést a kínai versenytárssal, a TikTokkal – írja a cnn.com. Épp ezért Zuckerberg és a csapata úgy döntöttek, hogy teljesen megújítják a Facebook külsejét és dizájnját, azzal a nem titkolt céllal, hogy még inkább felhasználóbaráttá tegyék azt. Mostantól a Facebook főképernyőjén többféle lehetőség közül választhatunk, attól függően, hogy éppen mire vagyunk kíváncsiak, mi az ami a leginkább érdekel minket. Két külön blokkra osztották a kezdőképernyőt:
az egyik részen azok a tartalmak jelennek majd meg, amik az előző kereséseink, preferenciák alapján érdekesnek találhatunk, vagy érintik a mindennapjainkat.
A másikban pedig a Facebookra és Instagramra feltöltött sztorik láthatók – a két közösségi média között egyre nagyobb az átfedés és ma már a kialakításuk is egyre inkább arra sarkallja a felhasználókat, hogy amit megosztanak az egyik platformon, azt tegyék közzé a másikon is. Sokáig mindkét céget azért támadták, mert gyakorlatilag egymás ötleteit másolták és adták el úgy, mintha a sajátjuk lenne – most azonban úgy tűnik, rájöttek, hogy sokkal hatékonyabban tudják felvenni a versenyt a többi közösségi médiával, ha együttműködnek.
Megértjük és igyekszünk alkalmazkodni ahhoz a felhasználói elváráshoz, hogy szeretnének átjárást a különböző tartalmak között
és szeretnék ők eldönteni, hogy épp mi az, amire kíváncsiak. Egy nap azoknak a privát vagy nyilvános csoportoknak a bejegyzései fontosak, amiknek a tagjai vagyunk, máskor pedig a legfrissebb hírek érdekelnek. Ehhez próbálunk minden helyzetben használható felületet biztosítani – idézi a cnn.com a Facebook közleményét.
A Meta egyébként a megalakulásakor célként tűzte ki egy olyan virtuális tér kialakítását, ahol elmosódnak a határok a fizikai és a virtuális valóság között; ahol valós idejű élményben lehet részük a felhasználóknak anélkül, hogy el kéne hagyni az otthonuk nyújtotta kényelmet. Úgy tűnik, a Meta ehhez a célhoz igyekszik egyre közelebb kerülni, ahhoz azonban, hogy ez megvalósulhasson, szükség van arra, hogy a többi felületét, így a Facebookot is fejlessze – erre példa a mostani változtatás is.