Hosszú éveken át tartó reklámcsend után a Netflix is megtört: Ted Sarandos a Cannes Lions nemzetközi reklámfesztiválon tartott előadásában jelentette be, hogy több potenciális partnerrel is tárgyalnak a reklámok világába való belépés megkönnyítéséről, ezek közé tartozik a Comcast, az NBCUniversal és a Google – írja a Time magazin.
Sarandos híre a streaming szolgáltató nehéz évének közepén érkezett. A szórakoztató szolgáltatások közötti verseny kiéleződésével a Netflix egy évtized óta először veszített előfizetőket, 2022 első három hónapjában 200 ezer főt, részvényeinek árfolyama pedig az idén több mint 70%-ot zuhant. A fiókmegosztások ellen tett intézkedésük visszatetszést váltott ki, és globális munkaerejük mintegy 1,5 százalékát, több mint 150 alkalmazottat bocsátottak el.
A Netflix reklámokkal való feltöltéséről már egy ideje lehet hallani, és a New York Times májusi beszámolója szerint a cég alkalmazottaival közölték, a korábban vártnál hamarabb, az év végéig elindulhat a reklámalapú szolgáltatási terv.
Sarandos szerint a Netflix egy nagy ügyfélszegmenst hagyott figyelmen kívül, azokat az embereket, akik túl drágának tartják a platformot, ugyanakkor nem zavarnák őket a hirdetések. Reed Hastings, aki szintén társ-vezérigazgatói pozícióban foglal helyet, úgy fogalmazott: “akik követték a Netflixet, tudják, hogy
elleneztem a reklámok bonyolultságát, és nagy rajongója vagyok az előfizetés egyszerűségének. De bármennyire is rajongok ezért, nagyobb rajongója vagyok a fogyasztók választási lehetőségének.”
A Netflixnél most abban reménykednek, hogy a hirdetések felkarolásával több bevételt tudnak generálni, és ezzel nincsenek egyedül: az olyan versenytársak, mint a Hulu és az HBO Max már kínálnak reklámalapú, olcsóbb alternatívákat, és márciusban a Disney+ is bejelentette, hogy 2022 végéig náluk is elérhetővé válik a hirdetésekkel kevert opció.