“A COVID-19 járványt követően a munka és a magánélet közötti, egykor éles határok gyors felbomlása idején szeretnénk elindítani egy nélkülözhetetlen diskurzust arról, mennyire fontos ellenállni a társadalmi nyomásnak, amely az állandó szorgos munkára kényszerít, és arra ösztönözni a munkavállalókat világszerte, hogy a közösségi időt és szabadidőt a legfontosabb emberekkel együtt töltsék” – fogalmazott Bram Westenbrink, a Heineken márka globális vezetője.
A sörgyártó cég ezért egy szatirikus kampányt indított, amelynek főszerepében egy rendkívüli, high-tech sörnyitó, a “The Closer” áll. Az eszköz ugyanis
a sörösüveg felbontásával együtt leállítja az összes munkahelyi alkalmazást.
Az örökké tartó munka kultúrájának “ellenszereként” pozícionált palacknyitó a Heineken elképzelése szerint a mindennapi dolgozók szimbólumává válhatna, akik semmi másra nem vágynak jobban egy dolgos nap végén, mint hogy egy jéghideg itallal lazítsanak.
Sajnos azonban amennyire az átlagemberekről szól a vállalat kampánya, annyira limitált az új termék. A Heineken az olyan techóriásoktól ismert exkluzív hangulatú eseményen mutatja majd be a The Closert, mint amilyen az Apple vagy a Google, és egyelőre mindösszesen egyetlen darab lesz belőle elérhető, amelyet a június 8-án induló verseny szerencsés győztese vihet haza. A márka ugyanakkor további eszközöket ígér a jövőben.
“Mivel az emberek továbbra is úgy érzik, hogy állandóan dolgozniuk kell, elfelejtik, hogy a kikapcsolódás egyáltalán létező lehetőség” – fogalmazott Bruno Bertelli, a kampányt kitaláló Publicis Worldwide globális kreatív igazgatója. “Ezért hoztuk létre a The Closer című kampányt. Ez nem csak a technológiáról szól, ez egy társadalmi provokáció, hogy segítsen az embereknek belátni,
a folyamatos munkára való nyomás kezd egy kicsit nevetségessé válni, és mindannyiunknak megvan a lehetősége arra, hogy kijelentkezzünk és újra a barátainkkal lógjunk”
– tette hozzá.
(via Designtaxi)