A Heinz – együttműködve a Pulpex nevű, újrahasznosítással foglalkozó céggel – új, papírdobozos ketchupot dob piacra és a tervek szerint ők lesznek az első cég, akik hamarosan 100 %-ig újrahasznosítható csomagolásban árulják majd az összes terméküket.
A már-már ikonikus csomagolást egy nagyrészt farostból készült papírcsomagolás váltja majd, ám ez semmiben nem befolyásolja majd a megszokott és kedvelt ízét a ketchupnak.
A cég vezérigazgatója, Miguel Patricio elmondása szerint ez csupán az első lépés, amit megtesznek annak érdekében, hogy pár éven belül minden termékük 100 %-osan újrahasznosítható csomagolásban kerüljön a boltok polcaira.
– A csomagolásaink harminc százaléka már így is valamilyen formában újrahasznosítható. A környezettudatosság az összes cégnek nagy kihívást jelent és úgy érzem, ebből nekünk is ki kell venni a részünket – idézi a vezérigazgatót a designtaxi – Ha nem így tennénk, nem lennénk hitelesek. Arról nem is beszélve, hogy ez tökéletes példája annak, hogy egy kis kreativitással és azzal az elhatározással, hogy változtatni szeretnénk, igazán nagy dolgokat lehet véghez vinni.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Bár kétségtelen, hogy egyre gyakrabban merül fel a környezettudatosság és az újrahasznosítás kérdése manapság, a cég tervei egyelőre – legalábbis egy jó darabig – még csak tervek maradnak.
A Heinz különböző prototípusokat próbál ki és azt vizsgálja, hogy melyik az az újrahasznosított csomagolás, amiben a legtovább megőrzi a minőségét a termék. Nem a Heinz az első és remélhetőleg nem is az utolsó olyan nagy cég, ami beáll a környezeti fenntarthatóság mögé.
Az Aldi tavaly jelentette be, hogy a saját márkás üdítőik dobozát lecserélik, ezzel is óvva a környezetet. Tavaly július óta hazánkban egyébként is tilos bizonyos egyszer használatos műanyag termékek forgalmazása: ilyen például a műanyag szívószál, evőeszköz, fültisztító pálcika is.