Kiemelték, a vizsgált reklámok a tünetek enyhítésére, illetve megszüntetésére kizárólag a fenntartó kezelés esetén javasolt adagját, azaz napi 1 tabletta szedését hangsúlyozták, miközben az alkalmazás kezdetén az előírás napi 2 tablettát javasol.
A GVH szerint a hirdetések így vélhetően nem a – gyógyszerészeti szakhatóság által jóváhagyott – alkalmazási előírás alapján mutatták be a terméket, ami sértheti a gyógyszerrel kapcsolatos, fogyasztókkal szembeni kereskedelmi gyakorlat hazai szabályait.
A közleményben rámutatnak arra, hogy a versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására, és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul.
Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható – tájékoztatott a GVH.
(MTI)