Több oka is van annak, hogy a boltos értékesítőhelyek száma folyamatosan zsugorodik. Például megnőtt a nagyobb alapterületű áruházak térhódítása a vásárlók körében, illetve az időközben lefékezett plázaépítési hullám mellett a webáruházak piachódítása is a hagyományos boltok piacát csökkentette – írja a blokkk.com.
A járvány miatti korlátozások szintén negatívan hatottak a boltos piacra, a két kényszerű iparcikkes boltzár érzékeny piacvesztést jelentett. Nem véletlen, hogy ebben a körben nagyobb volt a leépülés. Az élelmiszerboltok száma kisebb ütemben csökkent, mint az iparcikkeké az elmúlt években, annak ellenére, hogy a multik ott terjeszkednek nagy tempókkal – olvasható a cikkben.
A teljes képhez az is hozzátartozik, hogy Magyarországon a boltos világ elaprózott, sok üzlet szolgálja ki a vásárlókat, és számosan még mindig olyan helyszíneken, melyek egy korszerűbb kereskedelemhez nehezebben illeszkedhetnek.