Minderről a Zewa gyártója, a Essity egyik vezetője beszélt egy német lapnak, azt is közölve, hogy mindez minek is köszönhető.
A fogyasztói kosárhoz készített adatfelvétel azt jelzi, hogy a magyarországi diszkontláncokban a legolcsóbb kétrétegű toalettpapír összege 2020 eleje óta, azaz csaknem két éve biztosan nem változott – írja a G7.hu.
Lényegében a WC-papír nem mutatott inflációt a boltokban, de ez annak is betudható, hogy olyan alaptermékről van szó, amelyet a kereskedők stabil beszállítói szerződésekkel igyekeznek azonos árszinten tartani.
A toalettpapír és konyhai papírtörlők ismert gyártója, az Essity egyik vezetője, Volker Zöller most a Die Welt-nek azt nyilatkozta, hogy nem lehetséges az árakat tovább tartani. A cég idehaza leginkább olyan márkákról ismert, mint a Zewa, a Tork vagy a Libresse.
Az Essity az emelkedő árakat a folyamatosan dráguló alapanyagokkal, logisztikai költségekkel, illetve növekvő energiaárakkal magyarázza.
“A logisztika négyszer annyiba kerül, mint korábban, és nem várható, hogy a következő hónapokban könnyebbé válik a helyzet” – mondta a vállalat képviselője a Die Welt-nek.
A társaság egyébként még azt is nyilvánosságra hozta, hogy a legtöbb partnerével nyitott módon szerződött, vagyis azonnal árat változtatnak, ha a helyzet úgy kívánja.
Magyarországon ugyan meghatározó az Essity jelenléte, de azért itt a díjszabást az is befolyásolja, hogy az áruházi beszállítók között több magyar cég is van.