Adventi shoppingolás: ezt kell tenned, ha sérült, hibás vagy nem működik a termék
Az üzletben történő vásárlás esetén, ha a termék sérült, hibás, nem működik, akkor a szavatossági és jótállási jogainkkal élhetünk, és az üzletnek kötelessége a terméket kijavítani. A szavatosság és a jótállás között az a különbség, hogy a jótállás sávosan jelenik meg a termék árától függően; 1, 2 és 3 évig az eladónak kell bizonyítani a hibát, míg szavatosság esetén 6 hónapig élhet a jogával vásárló, utána a vásárló dolga a bizonyítás.
Egyre nagyobb hangsúlyt kap az online vásárlás. Mielőtt interneten vásárolunk, érdemes összehasonlítani az árakat, megnézni a szállítási feltételeket. – Tájékozódjunk, hogy magyar cégtől vásároltunk-e, mert a hazai fogyasztóvédelmi hatóság csak a magyar székhellyel rendelkező cég esetében járhat el. Ha külföldi, de még uniós országból vásároltunk, akkor az Európai Fogyasztóvédelmi Központhoz fordulhatunk. Míg a nagyobb tengeren túli vállalatoknak saját panaszkezelő felülete van – mondta az Aktív Rádiónak Dr. Herczeg Nikoletta fogyasztóvédelmi osztályvezető.
Fontos, hogy a tizennégy napos elállási jog akkor is megillet minket, ha személyesen vettük át a terméket.
Online vásárláskor érdemes utánvéttel fizetni, vagy netszámlát létrehozni, vagy kérhetünk charge back-et a bankunknál.
(Via)