A The Verge információi szerint a Facebook vezérigazgatója a vállalat éves konferenciáján, október 28-án jelenti be a névváltoztatását, ám azt sem tartják kizártnak, hogy előbb is leleplezi az új nevet. A névváltozás oka: a Facebook, Inc. azt szeretné, hogy a név hallatán ne csak a Facebook körüli botrányok és problémák jussanak az emberek eszébe, hiszen a Facebook amúgy is csak egy a meglévő sok termékük közül, mint az Instagram, a WhatsApp vagy az Oculus. Egyúttal a metaverzum kiépítésére is törekszenek, ami egy kollektív virtuális tér lenne, a digitális és a fizikai valóság összesítése.
Ebben a környezetben a felhasználók egy külön online életet élhetnek különböző játékokkal vagy akár munkával.
Ezt egészítik ki a VR-eszközök használatával – ennek érdekében a Facebook a közelmúltban több milliárd dollárt fektetett a virtuális és kiterjesztett valósággal kapcsolatos fejlesztésekre.
A Facebook egyelőre csak annyit közölt, hogy „nem kommentálnak pletykákat vagy spekulációkat”.