A műanyagszennyezés elleni harc keretében a Lidl is elkezdi gyűjteni a nehezen újrahasznosítható, úgynevezett puha műanyagokat. Ha csak a zöldségeknél és gyümölcsöknél vált az otthon is komposztálható verzióra, már 270 tonna egyszer használatos műanyagtól szabadulna meg. Emellett októbertől a Lidl egy zacskó és csomagolóanyag-újrahasznosítási rendszert is tesztel 12 brit üzletben. Ha sikeres lesz a projekt, akkor az egész országra kiterjesztik – szúrta ki a Napi.hu. Az akció keretében a vásárlók leadhatják az úgynevezett puha műanyagokat (például csipszes zacskókat, kenyerek és kekszek csomagolását), ezeket ugyanis a helyi hatóságok nagy része, 80 százaléka nem gyűjti be a háztartásoktól az Egyesült Királyságban.
Ugyancsak a környezettudatosság jegyében a boltlánc célul tűzte ki, hogy 2025-re a saját márkájú termékek csomagolásának 100 százaléka széles körben újrahasznosítható, újrafelhasználható vagy újratölthető legyen.
Angliában is betiltanák az egyszer használatos evőeszközöket, bizonyos poharakat és tányérokat, májusban pedig már megduplázódott az egyszer használatos szatyrok ára a boltokban.
A Lidl előtt az ottani Tesco és az Aldi is harcot hirdetett a puha műanyagok ellen. A Tesco angliai és walesi üzleteiben például közel 200 olyan pont nyílik, ahol le lehet adni a jellemzően nehezen újrahasznosítható műanyagokat. A brit Aldi pedig speciális gyűjtőpontokat telepített 20 brit üzletében, ahol a puha műanyagokat adhatják le a vásárlók.