Szinte teljes lefedettsége van a paprikának Magyarországon: a háztartások 95 százaléka vásárolt a zöldségből 2021 első félévében, a legtöbben diszkontláncokban. A magyar háztartások pedig jóval többet visznek haza ebből a zöldségből, mint a környező országokban élők – írja az ötszáz termelőt tömörítő DélKerTÉSZ szakmai konferenciáján bemutatott GfK-kutatásra hivatkozva a Napi.hu. Az egy háztartásra jutó átlagos mennyiség 2021 júniusában 13,6 kg volt – ebben felülmúltuk a környező országokat. (Csak említésképpen: Szlovákiában ez átlagosan 9,3 kg, míg Ausztriában 6,9 kg.)
A paprika ott van a Magyarországon legtöbbet vásárolt zöldségek első öt helyezettje között.
2021 első félévében a legtöbben, 39 százalék diszkontláncokban vásárolt zöldséget, a paprika esetében ennek az értékesítési csatornának az aránya még magasabb, 42 százalékos volt. A frissesség és az ízletességet mellett a megszokott, bevált termék is feltűnt, mint szempont. A pandémia azonban a vásárlási szokásainkra is hatással volt: az európai kereskedők a növekvő árérzékenységet és az olcsóbb alternatívák keresését jelölték meg a 2021-2022-es legfontosabb trendjének. A fogyasztók igyekeztek minél ritkábban boltba menni és egyszerre többet venni egy-egy alkalommal – ennek nyomán többen keresték a csomagolt zöldségeket -, a fiatalabbak pedig az édesebb paprikakülönlegességeket részesítik előnyben.
A frisspiaci termékekből a DélKerTÉSZ termelői egyébként a legnagyobb árbevételt a paprikafélék értékesítéséből realizálták, 2020-ban több mint 12 ezer tonnára rúgott az értékesített mennyiség, 6,5 milliárd forint értékben.