A jelentős áruforgalomhoz hozzájárult az e-kereskedelem erősödése, és az is, hogy áprilisban az Alibaba Group Budapestet választotta kelet-közép-európai légi logisztikai központjának.
A budapesti reptér rendkívül ideális a légi áru gyűjtésére, elosztására
Júniusban 15.233 tonna légi árut kezelt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér, ami 52,6 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz, és 41,2 százalékkal több, mint a 2019-es év azonos hónapjában volt. Az első fél évben kezelt árumennyiség 35,9 százalékkal haladta meg a múlt év azonos időszakában összesített mennyiséget.
Chris Dinsdale, a Budapest Airport Zrt. vezérigazgatója kiemelte: a tavaly átadott Cargo City valóban képes arra ösztönözni a szállítmányozó cégeket, hogy a budapesti repülőteret használják a légi szállítmányozásra, amely rendkívül vonzó megoldás a régióban történő légi áru gyűjtésére, elosztására.
Nagyot növekedett az áruforgalom Kína és Magyarország között
A vállalat légi áruszállítási tevékenysége hozzávetőleg 1800 direkt munkahelyet teremt a repülőtéren és még további 10.000 munkahelyet a hozzá kapcsolódó ökoszisztéma révén. A kelet-közép-európai régió repterei között a budapesti cargoforgalom növekedése az elmúlt két évben is rendre az élmezőnyben szerepelt, stratégiai szerepét tovább erősíti az elmúlt hónapok kiemelkedő áruforgalma Kína és Magyarország között.
Az Alibaba budapesti központja óriási ötlet volt
Kossuth József, a Budapest Airport cargo vezetője az egyik legnagyobb idei sikerüknek nevezte azt, hogy Kína egyik legnagyobb e-kereskedelmi cége, az Alibaba Group és logisztikai vállalata, a Cainiao a budapesti reptérre telepítette régiós légi elosztóközpontját. A cég jelenléte már most hozzávetőleg havi 2,5 millió küldemény érkezését jelenti légi úton, ami az elkövetkező hónapokban intenzíven tovább bővül majd.