A Snapchat tulajdonosa, a Snap Inc. az Estée Lauder társaságokkal együttműködve indította el az új funkciót, aminek köszönhetően az alkalmazás felhasználói filtereken keresztül próbálhatják ki a MAC termékeket, majd könnyedén megvásárolhatják azokat. A MAC Cosmetics az elsőszámú márka az Estée Lauder portfólióban, amellyel indul a kiterjesztett valóság (AR) technológia a platformon.
A szűrő lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy kipróbálhassák a MAC 20 különböző sminktermékét az ajkakon és a szemeken. Ha tetszik az adott termék, akkor megvásárolhatják azokat a Snapchat segítségével!
Ez még nem minden, a smink mellett ugyanis a felhasználók virtuálisan is „kipróbálhatják” a FARFETCH online luxuskiskereskedő által kínált ruhákat.
“A FARFETCH magával ragadó vásárlási élményt nyújt a 3D Body Mesh és a hangalapú vezérlők segítségével, így kérhetsz elemeket, melyek közül válogatni szeretnél, és azonnal kipróbálhatod az AR segítségével” – tudatta a vállalat.
Az új technológia azután robbant be, hogy a Snap megbízásából készült felmérés kimutatta, a koronavírus-járvány idején felgyorsult az AR-vásárlás iránti igény. A jelentés szerint a fogyasztók több mint fele az AR technológiára úgy tekint, hogy kockázatmentesen próbálhatja ki a terméket, mielőtt megvásárolta volna, és 56 százalékuk egyetért azzal, hogy a technológia nagyobb bizalmat ad nekik a termékek minőségében is – írja az Independent. Salima Popatia, az Estée Lauder globális fogyasztói beszerzésének és megőrzésének alelnöke szerint nagy lehetőség rejlik az új vásárlási élményben, míg a Snap globális termékmarketing-vezetője, Carolina Arguelles úgy véli, a szűrők által a fogyasztók megnézhetik magukon a terméket, ami több annál, mintha csak egy modellen látnák: “A Snapchatterek megnézhetik a termékeket magukon, megállapíthatják, hogy stílusban és illeszkedésben mennyire passzol hozzájuk, tanácsot kérhetnek barátaiktól, a vásárlás pedig mindössze egy érintés – mindezt a Snapchaten belül.”