A játékipar kezd magához térni a Covid okozta leállásból és lassanként ugyanabban az iramban hajigálja ki a piacra a jobbnál jobb címeket, mint a járvány előtt. Persze puding próbája az evés, egyetlen játékról sem beszélhetünk szuperlatívuszokban, amíg ki nem próbáltuk, mindenesetre az előzetesek elég ígéretesnek tűnnek.
Deathloop
A Deathloop első ránézésre a Battle Royal és az Idétlen időkig egy sajátos ötvözetét alkotja. Hősünk egy időhurokba került bérgyilkos, akinek meg kell szöknie a történet helyszíneként szolgáló szigetről, miközben mindenki rá vadászik. Az időhurok ott jön a képbe, hogy ez a szökés valahogy nem akar szerencsétlennek sikerülni és mindig kinyírják.
Normális esetben ez a pálya újratöltését jelentené, ám ebben az esetben a halál a játékmenet része és az újrakezdésnél hősünk többet tud a háttérben húzódó szálakról, illetve fejlődik is valamennyit.
Ha ez nem lenne elég, van a szigeten egy másik bérgyilkos is, aki természetesen sokkal menőbb és jobb, mint az egységsugarú ellenségek, akiket minden sarkon le kell nyomni és hát ő is hősünk fejére utazik. Ez egyrészt emeli a kihívást, másrészt megteremti a kétjátékos mód lehetőségét, amikor egy haverunkkal egy-egy bérgyilkost irányítva megpróbálunk kiszúrni a másikkal.
The Ascent
A The Ascent az eggyel fentebbi versenyzőhöz hasonlóan szintén egy ötvözetnek tekinthető, csak ebben az esetben a Cyberpunk világa találkozik a Diablo játékmenetével. A háttérsztori viszonylag faék jellegű. Van egy nagy cég az Ascent Group és hősünk ennek a cégnek az alkalmazottja, melystátusz alig jelent többet, mint a rabszolgaság.
Aztán egy szép napon a cég valamiért összeomlik és elszabadul a káosz és a pokol.
Ebből a helyzetből kell kiverekednünk, vagyis inkább lövöldöznünk magunkat, valamint a Cyberpunk világának köszönhetően természetesen mindenféle kibercuccot pakolhatunk magunkba amitől menőbbek és veszélyesebbek leszünk és persze van lehetőség mindenféle számítógépek és egyéb elektronikus kütyük meghackelésére is.
Humankind
Első ránézésre a Humankind nem más, mint egy Civilization klón, hiszen az alapvetés teljes mértékben egyezik. Választanunk kell egy népet és azzal végigkínlódnunk magunkat a történelmen, városokat kell építenünk, technológiákat felfedeznünk (vagy ellopnunk), hódítanunk kell, etc. A lényeg azonban a részletekben van elrejtve.
Első ránézésre a Humankind harcrendszere sokkal jobb, mint a Civilizationé, ugyanis az előbbi esetében a játékosnak is osztanak szerepet benne.
Ugye a Civilizationnél a harc hagyományosan úgy néz ki, hogy az egységünk találkozik az ellenséges egységgel és a gép kimatekozza, hogy ki nyeri a találkozót. A gép azonban hajlamos furán matekozni, így előfordulhat, hogy a barlangból előmászott bunkósbotos csávó darabokra csapkodja a tankunkat. A Humankind esetében azonban a csata teljes egészében lejátszható egy taktikai térképen, ami önmagában egy akkora plusz értéket képvisel, hogy ha más újítást nem is tartalmaz a Humankind a Civilizationhöz képest, már akkor is érdemes lesz futni vele egy kört. No meg, remélhetőleg megússzuk a Gandhi problémát.
Lake
A Lake azoknak való, akik számára a játék nem azt jelenti, hogy szügyig gázolunk a vérben, hanem csak kell valami, amivel kellemesen el lehet ütni az időt. Ez a játék ilyennek ígérkezik.
Egy 80-as évekbeli kisvárosban kell a karakterünkkel postásként dolgoznunk és közben régi kapcsolatokat újramelegíteni, szerelembe esni, vagy egyiket sem csinálni, leszámítva a postáskodást.
A fejlesztők szerint ezek a döntések teljes egészében a játékoson múlnak, úgyhogy aki egy 80-as évek életérzéssel megbolondított amerikai kisváros postásaként szeretne kikapcsolódni, annak itt a soha vissza nem térő alkalom rá.
Dungeons & Dragons: Dark Alliance
A fapados fantasyirodalom és a bármi jön is szembe velem kibelezem vérpistike attitűd szerelmeseinek jó hír, hogy hamarosan megjelenik a Dungeons & Dragons: Dark Alliance című játék, amiben R. A. Salvatore regényének hőseit alakíthatjuk, menten négyet is közülük. A játék technikailag egy harmadik személyű akciójáték (ez ugye az, amikor a karakterünknek a hátát látjuk irányítás közben), ahol az egyjátékos módban kedvünkre váltogathatunk a karakterek között, illetve játszhatjuk akár négyen is és önfeledten koncolhatjuk a Dungeons & Dragons univerzum förtelmesebbnél förtelmesebb szörnyszülötteit.