A július közepéig tartó, heti rendszerességű műsorban olyan brandek vesznek majd részt, mint az Abercrombie and Fitch, a Bobbi Brown Cosmetics, vagy a Clinique. Noha korábban már a koronavírus miatt forgalomkieséstől szenvedő üzletnek nyújtottak lehetőséget a próbaidőszakra való feliratkozásra, péntektől a nagyobb nevek kerülnek terítékre. A részvétel a programban 2021 júniusáig ingyenes, de később a vásárlások utáni jutalék hatalmas bevételt jelenthet a közösségimédia-óriás számára – írja a Forbes.
A nézők a streaming elhagyása nélkül tudnak a termékről további információkat olvasni, vagy a kosárba helyezni azt. A vásárlást még a közvetítés alatt, vagy később bármikor véglegesíthetik, ezt követően pedig az üzletek megkapják a felhasználók szállítási címét.
A Bobbi Brown Cosmetics make-up útmutató videókkal vesz részt a pénteki eseményeken, de a márkák készíthetnek az üzletek kulisszatitkaiba beavató videós közvetítést vagy „hogyan használd” bemutatókat is.
És nem csak a Facebook lát ebben fantáziát, ugyanis hasonló megoldásokkal kísérletezik több startup – például NTWRK, Popshop Live, de a TikTok -, de az Amazon és a YouTube is bétateszteli az élő vásárlós megoldásokat. „Az e-kereskedelem könnyebbé tette a vásárlást, de a kirakatban való nézelődés online megfelelője még hiányzik” – mondta Yulie Kwon Kim, a Facebook App Commerce vezetője. Hozzátette: “Miközben nézelődsz, sokszor szeretnéd hallani egy élő ember ajánlását. Ezt egyre többen teszik meg a közösségi médián keresztül.”
A sikerhez hozzájárul az a tény, hogy sokan a vásárlási döntések meghozatalához a közösségi médiát ugyanolyan fontosnak tartják, mint a többi információs csatornát.