A SentiOne adatelemzésének alapját a 2020-as online említések mennyisége mellett azok minősége, és a kommentek érzelmi töltete adta – írja a Pénzcentrum.
A magyar online közönség véleményét tükröző, a Vásárlás rovat profiljába is illeszkedő 6 kategóriából 4 rangsorát ismertetjük röviden az alábbiakban.
Élelmiszerboltok
A kategória tavalyi dobogósai helyet cseréltek, a Tesco második helyről az élre váltott, a Spar a harmadik helyre csúszott, a bronzérmes Lidl pedig idén második lett a versenyben. A 4., 5. helyen az Aldi, illetve a Penny Market áll. A Manna lánc kikerült a TOP10-ből, helyére a Reál lépett.
Tavaly az autókat követve az élelmiszervásárlás a netezők második kedvenc témája volt, elsősorban a Facebookon és weboldalakon zajlott a témáról diskurzus.
Nasi
Ebben a kategóriában 66 márkát elemeztek, és az első tízbe kizárólag édességek kerültek be. Továbbra is a Nutella áll az élen, a második helyezett Lindt. A Bounty és a Boci helyére a Nestlé és a Cserpes lépett a legjobb 10-be. A Túró Rudi helye stabilnak mondható a TOP5-ben.
Divat
Első a NIKE, a második az Adidas, harmadik a Puma. A kategória első tíz helyezettje között idén először szerepel két magyar márka: a Süel és az Amnesia.
Szépségápolás
A kategória nyertese a Rossmann, a korábbi győztes L’Oréal a negyedik helyre csúszott. Második a Nivea, harmadik az Avon. Az első tízbe viszont bekerült a Vichy, a Lush, a Bioderma és az Isana is – írja a Pénzcentrum.