A Lyst Index negyedévente rangsorolja a legnépszerűbb divatmárkákat és termékeket havi több mint kilencmillió vásárló online vásárlási trendjeinek elemzésével, összesen 12 000 tervezőnél és üzletben. Figyelembe veszi a globális értékesítéseket, valamint a márkák közösségi média statisztikáit is világszerte. A Gucci tartja 2020. negyedik negyedévén elért nívós helyét, 2021 első negyedévében semmi sem változott. Fenntartja az online vásárlók érdeklődését többek között a 100. évfordulóra szánt kollekció és a Gucci háza hamarosan megjelenő filmje is – ezek is rásegítettek az első hely megtartására.
A második a Nike, aminek a MSCHF és Lil Nas X Sátán cipőjétől volt hangos a sajtó.
A Dior most szerepelt először a Lyst Indexben, és rögtön a harmadik helyen debütált. A Lyst korábban kizárta a márkát disztribúciós modellje miatt, de az vintage Dior iránti növekvő kereslet miatt ezt most a jelentés figyelembe veszi. A Louis Vuitton szintén először lépett be, a hetedik helyen áll, annak ellenére, hogy a Lyst-en keresztül korlátozott a forgalmazás – írja a Designtaxi.
A negyedik helyet Balenciaga kapja, letolva Virgil Abloh Off-White-ját egészen a 10. helyig – annak ellenére, hogy ez utóbbi hét új tornacipőt jelentett be a Nike-val, úgy tűnik, a márkának nem sikerült túl jól 2021. első negyedéve. A lista ötödik helyén a francia Moncler márka áll, ezt követi a Prada, a Louis Vuitton, a Bottega Veneta, a Saint Laurent és az Off-White.
Legkedveltebb termékek
Az első negyedév legnépszerűbb női terméke a The North Face x Gucci GG Canvas Bomber Jacket volt, ez az együttműködés is segítette a Guccit az első helyre. A második legkedveltebb a Hermés Kelly táska, majd a Bottega Veneta Lug csizma, és a Prada 2005 nylon bag új kiadása. A férfiak körében a YEEZY volt a legkeresettebb termék – élen az Adidas YEEZY 450 cipőkkel -, majd a Moncler Gui mellény, a Prada logós kalap és a Nike Dunk Low cipők. Mivel a télnek vége és a tavasz már itt van, valószínűleg kevesebb dzsekit és csizmát látunk majd a Q2 listáján.