A bank e-mailben tájékoztatta ügyfeleit az ugyancsak e-mailben terjedő csalásról. “A támadók jelen ismereteink szerint e-mailben értesítik ügyfeleinket beérkező átutalások meghiúsulásáról. Az üzenetet a K&H Banktól érkező levélnek tűnő (kh.hu végződésű) e-mail címről küldhetik a támadók, amely egy linket tartalmaz, melyre kattintva egy adathalász oldal segítségével próbálják meg a mobilbank belépéshez/aktiváláshoz tartozó adatokat megszerezni” – kezdték.
A csaló levél tartalma a következő:
„Tisztelt Ügyfelünk,
Az adataiban nemrégiben felmerült hibák miatt nem tudtuk feldolgozni a beérkezo átutalásokat a fiókjába. Kérjük, kattintson ide és kövesse a lépéseket a fiókjának lekéréséhez.
Sajnáljuk az okozott kellemetlenségeket.
Köszönjük, hogy minket választott.
K&H Bank Zrt.”
Arra kérik az érintetteket, hogy legyenek óvatosak, fokozottan ügyeljenek a banki és személyes adataikra, és ne kattintsanak az adathalász linkre!
Jelen tudásuk szerint az adathalász kampányt e-mailként indították a támadók, azonban kérik, hogy mindenki legyen körültekintő az egyéb csatornán (pl.: sms, telefon) érkező üzenetekkel szemben is.