Fellépett a GVH a gyermekeknek hirdetett nyalóka és rágógumi reklámjai miatt
A nemzeti versenyhatóság vizsgálata feltárta, hogy az Aflofarm Kft. hibásan, orvostechnikai eszközként jelentette be az általa forgalmazott Naturseptin nyalóka és Naturseptin rágóbonbon termékeket az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézetnél, ebből fakadóan pedig több jogsértést is elkövetett népszerűsítésükkor. A termékek helyes besorolása a gyógyászati segédeszköz lett volna, ezen termékkör reklámozására azonban szigorúbb ágazati szabályozás vonatkozik, amelyet a forgalmazó nem tartott be. A Naturseptin köhögés- és torokfájás-csillapítók hirdetései így jogsértően mellőzték a termékkategória feltüntetését és a kötelező tájékoztató szöveget, illetve a használati útmutatótól eltérően mutatták be a termékeket. A Versenyhivatal megállapította továbbá azt is, hogy a reklámokban házi gyermekorvos ajánlása látható, amely szintén ellentétes a gyógyszerek és gyógyászati segédeszközök kereskedelmi gyakorlatára vonatkozó szabályokkal.
Az érintett vállalkozás az eljárás során folyamatosan együttműködött a versenyhatósággal, teljes egészében elismerte a jogsértést, valamint – már az az eljárás megindítása előtt, saját elhatározásából – megszüntette a jogsértő reklámgyakorlatot. A cég továbbá több lépcsős, a gyógyszerészeti hatóság ellenőrzését is beiktató ún. megfelelési programot dolgozott ki annak érdekében, hogy elkerülhesse a jövőbeni hasonló jogsértéseket. Tekintettel minderre – valamint arra, hogy a reklámösszeg és a jogsértő magatartásból származó árbevétel is alacsony volt – a versenyhatóság nem szabott ki bírságot a cégre, ehelyett megfelelési programjának továbbműködtetésére kötelezte, valamint arra, hogy a következő reklámkampányát követően igazolja a GVH felé a program megfelelő alkalmazását – áll a hatóság közleményében.