Nem is akarjuk nagyon tovább szaporítani a szót, annyit tennénk hozzá a dologhoz, hogy az év játékai titulust kicsit szabadabban értelmezve nem csak friss, 2020-as társasokkal szériáztunk, hanem néhány örök kedvencnek is helyet szorítottunk a listán.
Pandemic
Lássuk be, hogy ez azért kihagyhatatlan volt, hiszen miért is ne próbálnánk legalább mi egy asztal fölött kuporogva megmenteni az emberiséget egy dühöngő vírustól. Létezik a játéknak egy újabb, egymásra épülő, sorozatszerűen működő verziója is, a Legacy, amelyben a következő menet mindig az előző parti eredményétől függ.
Nagyon nehéz erről spoilerezés nélkül beszélni, ugyanis a játék minden alkalommal képes meglepni minket a ravasz történetszálával és nagyon sok esetben egy korábbi, az adott körülmények között a legjobbnak tűnő döntésünk pusztító következményeivel leszünk kénytelenek felvenni a harcot.
A Pandemic köré tehát már egy egész társasjáték-univerzum épült, így garantáltan nem fogjuk megunni. További előnye még, hogy jelentősen befolyásolható a játék nehézsége, így gyerekek számára is élvezetes lehet, és ketten is tökéletesen játszható.
A Varys szimulátor
A War of Whispers világa erősen emlékeztet a Trónok harca miliőjére. Itt is több frakció küzd az elsőségért egy középkori szetting kellős közepén. Azonban a korábbi hasonló társasjátékoktól eltérően nem egy frakció vezetőjeként, vagy csatatéren romboló hadvezéreként kell helytállnunk, hanem egy olyan titkos társaság tagjaként, amelyik a terület hírszerzéséért felel.
Magyarán kémfőnökök leszünk és a dolgunk, hogy az általunk éppen favorizált frakció (hogy ez melyik, az könnyen változhat a játék során, akár többször is) a legtöbb területet vonja az ellenőrzése alá.
Ezt pedig a kis kémeink (madárkáink) ügyes pakolgatásával érjük el, csak arra kell vigyáznunk, hogy a többi játékos is hasonló terveket szövöget a maga pókhálója mélyén.
A Gyűrűk Ura: Utazások Középföldén
A hagyományos asztali szerepjátékok játékmechanizmusát igyekszik ötvözni a társasokkal a The Lord of the Rings: Journeys in Middle-earth. Ezt úgy kell elképzelni, hogy egy nagyobb történet fejezeteit játsszák végig a játékosok, ami akár heteken, hónapokon át is tarthat, tehát ez nem az a fajta társasjáték, amivel leülünk, eltöltünk egy estét, aztán lehet kezdeni elölről, hanem folyamatosan változik.
Ezt a gyártó azzal érte el, hogy összekötötte a táblás módszert egy alkalmazással és az app lesz az, amelyik kiosztja a küldetéseket és eldönti, hogy miképpen kell felállítani a játékelemeket az adott kalandhoz.
A karakterek fejlődnek a kalandok során, tapasztalatot, meg jobbnál jobb cuccokat szereznek és az epizódok együttesen teszik majd ki a játék végeredményét, ami lehet siker, vagy bukás. Ez a játék halmozottan kooperatív, hiszen a háttér története az, hogy megalkothatjuk a saját magunk Gyűrű Szövetségét a cimborákkal és indulhatunk kiosztani pár kokit és sallert Szauronnak.
Resident Evil 2
Nincs karantén zombiapokalipszis nélkül és ebben a műfajban a Resident Evil széria egy fogalom, legalábbis a gamerek körében, így kézenfekvőnek tűnt egy túlélő és horror elemekkel alaposan tökig pakolt társasjátékot megalkotni belőle.
Tulajdonképpen a videójátékos széria második darabját játszhatjuk végig akár három haverral is, a rendőrőrstől a titkos földalatti laboratóriumig és közben sunnyoghatunk kedvünkre, de ha kevésbé vagyunk szerencsések, akkor össze is mérhetjük erőnket a játékból ismert hírhedt agyontápolt lényekkel.
Res Arcana
Idézzetek sárkányokat, kutyuljatok össze gyanúsan fortyogó folyadékokat, egyszóval váljatok alkimistákká.
A Res Arcana világa pontosan erről szól, lehettek erdei remeteségben gyógyfüveket kotyvasztó druidák, vagy a holtakat uraló félelmetes nekromanták, a lényeg, hogy a varázslataitok segítségével ti gyűjtsétek össze a legtöbb pontot és ezáltal megnyerjétek a játékot.
12 éves kortól 2-4 játékos részére nyújt kikapcsolódást és mókát ez a társas.