Az illatok emlékeket hívnak elő, és erőteljes hatással vannak az ember érzelmi és hangulati állapotára. A fahéj illata a várakozásteljes karácsonyi időszakot idézi fel. A fenyő és a tábortűz illata a felejthetetlen nyarak emlékeit eleveníti meg. Egy szippantás a frissen mosott ruhák illatából hirtelen visszarepít a szülői házba. Az IKEA Life at Home című jelentése szerint általános vélemény, hogy szoros kapcsolat áll fenn az illatok és az otthoni közérzetünk között.
Ezek a felismerések vezették Ben Gorhamet a Byredo luxusparfümök és divatház alapítóját az IKEA-val közös együttműködésre. A Byredo kínálatában személyes, illetve lakberendezési célú exkluzív parfümök és illatok találhatók meg. Illatgyertyáik és parfümjeik a legjobb minőségű nyersanyagok felhasználásával készülnek. Ben Gorham közreműködésével az IKEA azt vizsgálta, hogy az illatok erejét a láthatatlan dizájn szolgálatába állítva hogyan tehetjük még szebbé az otthoni élet.
Az OSYNLIG (a svéd szó jelentése: „láthatatlan”) egy 13 illatgyertyából álló kollekció, amely korábbi események emócióit és vágyálmainkat idézve teszi még élvezetesebbé az otthonlétet.
Hogy mindenki számára vonzó legyen a kollekció, a hozzá tartozó 13 illat három alapillatra épül – a virágos, a fás és a friss illatokra. A széles kínálatból a világ bármely táján bárki találhat magának kedvencet. Akár egy illatot vagy több illat egy adott keverékét. A kollekció december 1-től kapható Magyarországon – tudatta az Ikea.