Az IKEA jelentése bemutatja, hogyan változtak az otthonok a pandémia miatt
Az IKEA Life at Home jelentése pontosan meghatározza, hogy a világ háztartásaiban mennyire előtérbe került a belsőépítészet, a dekorálás a COVID-19 eredményeként. Egy USA-tól Svédországig és Hong Kongig tartó vizsgálódás alapján az IKEA megállapította: az emberek arra vágynak, hogy közelebb kerüljenek a természethez, még akkor is, ha ez azt jelenti, hogy a természetet viszik az otthonukba. Ezt zöld növényzettel teszik, ami nem új trend, de a svéd óriás megjegyezte: az emberek most inkább mentális egészség, mint puszta díszítés miatt tartják a növényeket – írja a Designtaxi.
Azt is felfedte, hogy a résztvevők 35 százaléka vágyik saját kertre vagy szabadtéri területre.
Érdekes, hogy míg egyes válaszadók azt mondták, korábban értékelték a munkahely közelségét az otthonukhoz képest, most 47 százalék azt állította, fontolóra veszi, hogy messzebb költözzön a munkahelyétől. Albert Kínából például azt mondta: “Korábban az irodám közelében kellett élnem. Ez fontosabb volt számomra, mint bármi más. De az elmúlt hónapokban rájöttem, hogy ez nem annyira kritikus. Egy jobb otthont akarok, valahol, ahol kényelemben és biztonságban lehetek.”
Otthon legyen, ne hotel
Az IKEA további kiemelt prioritásai közé tartozott a szeretekkel töltött minőségi idő, valamint az új elfoglaltságok és életmódbeli változások támogatása. A svéd Dilip megosztotta: “Ha 2020 után fogadalmat tennék, az az lenne, hogy otthont valóban lakóhelyként kezeljem, ne pedig egy olyan szállodaként, ahová csak este jövök aludni a következő munkanap előtt.”