Mindez olyannyira így van, hogy 300 százalékkal növelné a Tesco öt éven belül az ilyenfajta növényi készítmények jelenlétét a brit egységeiben – írja a Napi.hu. A Guardian beszámolója szerint 50 százalékkal nőtt 2020-ra a kereslet a cég húsmentes árucikkei iránt, legfőképp a húsmentes hamburgerhúsok, kolbászok és darált húsok esetében.
Egyre nagyobb az érdeklődés
Ezért a jövőben szélesítik a húspótlásra alkalmas,, családi kiszerelésű termékek kínálatát is.
A Tesco egyébként olyannyira rákapcsolt idén, hogy januárban már harminc húsmentes produktummal rukkolt elő a brit piacon.
Célkeresztben a vegán termékek és ezek szószai
Az ilyenkor elengedhetetlen, kevésbé hagyományos szószok sem véletlenül jelentek meg nagyobb tömegben az egységeik polcain, hiszen csak tavaly 37 százalékot nőtt a növényi alapú árucikkek forgalma.
A szószok iránti érdeklődést jól mutatja, hogy a Hellman’s vegán majonézének eladása például 400 százalékkal nőtt.
Az új termékek között egyébként megjelentek a vegán és a batyus szendvicsek (wrap) is.
2019-ben a Nagy-Britanniában piacra került élelmiszeripari cikkek közel negyede vegán volt. Ugyanerre az esztendőre pedig 65 százalékra nőtt azoknak a briteknek a száma, akik kipróbáltak már valamilyen húshelyettesítőt.