Jelentősen nőtt a fagyasztott pizzák forgalma Magyarországon az elmúlt egy évben – derül ki a Nielsen piackutató cég legfrissebb felméréséből, amit a Napi.hu ismertetett.
A tavaly július óta eltelt tizenkét hónapban összesen közel 20 millió darab fagyasztott pizzát vásároltak a magyarok. A termékre összesen 11 milliárd forint költöttek, ami 24 százalékos növekedésnek felel meg éves összevetésben.
A Nielsen-adatok alapján egy darab fagyasztott pizzáért átlagban 550 forintot adtak a vásárlók, tehát elmondható, hogy ebben az árfekvésben találjuk a legnépszerűbb termékeket.
Tízből hét mirelit pizzát diszkontokból, hiper- és szupermarketekből vásároltunk. A saját márkás pizzák és a márkás termékek aránya 50 százalékos volt az elmúlt egy évben.
A legnépszerűbb fagyasztott pizza a szalámis, a második helyen áll a sonkás verzió, a harmadik pedig a négysajtos – írja a Napi.hu.
A koronavírus-járvány miatt bevezetett karantén első hónapjában, márciusban a mirelitpizza-forgalom 45 százalékkal nőtt éves szinten.