Korábban közölték, hogy újrahasznosított és újrahasznosítható flakonokban árul egyes W5 tisztítószereket a Lidl, emellett a szezonális kínálatban elérhető papírpoharakat, papírtányérokat, papír szívószálakat, a természetben lebomló, cukornádból készült papír mélytányérokat, valamint fa evőeszközöket ajánl az egyszer használatos műanyag helyett. A termékfejlesztéseknek köszönhetően az áruházlánc Cien saját márkás fültisztító pálcika anyaga papír alapú lett, így 100%-ban műanyagmentes és újrahasznosítható csomagolásban kerül a polcokra.
Az áruházlánc 2018-ban célul tűzte ki, hogy 2025-re 20 százalékkal csökkentik a műanyag felhasználását és a saját márkás termékek csomagolóanyagainak 100%-át újrahasznosíthatóvá teszik.
A legújabb intézkedésként tovább csökkentette műanyag-felhasználását a Lidl Magyarország, ezúttal zöldség-gyümölcs kínálatában optimalizálta számos termék csomagolását. A fejlesztés eredményeképpen, éves szinten több mint 17 tonna műanyagot takarít meg a vállalat – írják a közleményben.
A Golden, Idared, Fuji, Gála és Jonagold almák esetében a korábbi műanyag sorolóbetétek kerültek kiváltásra környezetbarát papírtálcákra, míg a 3 db-os zöld csípős paprika és a Red Chief és Granny Smith esetében a 4 db-os kiszerelés állt át lédigre, így a csomagolásból 100%-ban eltávolításra került a műanyag. Az éves szinten 17,1 tonna műanyagmegtakarítást eredményező fejlesztés a Lidl hatodik műanyagmérséklő intézkedése saját márkás termékkínálatát tekintve.