Bár már sok helyen használnak automatikus megoldásokat, a pandémia – és ennek következtében az emberi érintkezések lecsökkentésének – következtében még nagyobb teret hódítottak maguknak a robotok, önműködő berendezések. Az angliai Milton Keynes-ben robotok szállítáják a megvett csomagokat, egy bangkoki plázában robotkutya járőrözik a kézfertőtlenítővel, nemrég pedig Moszkvában a KFC egyik éttermét automatizálták.
Érintésmentes étterem
A gyorsétteremlánc moszkvai üzletében az elkészült ételek szállítószalagon “közlekednek”, majd egy speciális robotkar tálcástul felveszi a menüt, egy cellába helyezi, amit utána a túloldalon a blokkon megadott kód segítségével nyithat ki a vásárló. A kártyás fizetést is támogatják, azonban lehetőség van az arc regisztrált biometrikus adatait is alkalmazni ekkor.
A rendelést egyébként nem a pénztárnál vagy pultoknál, hanem a digitális kioszkokon lehet leadni – ezzel is csökkentik az érintkezés kockázatát.
(via)