A Trade Magazin rangsora szerint a magyar vásárlók a Tescóban költötték a legtöbb pénzt, a bruttó forgalom 740 milliárd forintot tett ki, ami közel 3 százalékos csökkenést jelent, míg a 2018-as listához képest két hellyel előrelépett a Lidl, ami 685 milliárdos tavalyi forgalmával már a második lett. Eközben a Spar tartotta a harmadik helyet, míg a második helyről a negyedikre került a Coop – írja a Napi.hu.
A Pulzus Kutató készített felmérés – amelyben azt kérdezték az emberektől, hogy mostanában melyik boltlánc üzleteiben költötték a legtöbbet:
a Lidl végzett az első helyen a másodikon a Spar, a harmadikon pedig a Penny Market, a negyediken pedig a Tesco. A többiek 10 százalék alatti eredménnyel zárták a kutatást.
Egyre fogyó boltok
5 év leforgása alatt jelentős változások történtek az Aldi, az Auchan, a CBA, a Coop, a Lidl, a Penny Market, a Reál, a Spar és a Tesco háza táján: 2014-ben még több mint 11 ezer bolttal rendelkeztek, tavaly viszont alig 9 ezer üzletük volt. A Tescónak 7-tel, a CBA-nak 271-gyel, a Coopnak 921-gyel, a Reálnak pedig 1014-gyel csökkent a boltjainak száma 2014 és 2019 között.
Ezzel párhuzamosan 153 egységgel megugrott a Spar, 44-gyel az Aldi, 19-cel a Lidl, 26-tal a Penny, 5-tel az Auchan.
A hipermarketes triónak (Auchan, Tesco, Spar) tavaly közel 800 üzlete volt, vagyis 151-gyel több, mint 2014-ben, ám ez az emelkedés leginkább a Spar terjeszkedésének köszönhető – írja a Napi.hu.
Felborultak a bevételek
A már említett 9 boltlánc 2014-ben összesen 3589 milliárd forintos bruttó forgalmat hozott össze, tavaly pedig 4735 milliárdot, ami 32 százalékos növekedést jelent, de a bevételek eloszlása teljesen megváltozott. A 3 hipermarket forgalma 20 százalékkal nőtt (1815 milliárd forintra), míg a magyar boltláncoká 11 százalékkal (1608 milliárdra). A diszkontok megduplázták bevételüket: az öt évvel korábbi 630 milliárd forintot 1312 milliárdra pumpálták – 108 százalékos emelkedéssel.
A 9 lánc 4700 milliárdos összesített forgalmának 28 százalákát adják most a diszkontok, korábban csak 18-at adták, eközben a trió 42 százalékról 38 százalékban, a magyar boltláncoké pedig 40 százalékról 34 százalban veszi ki a részét az összesített forgalomból.