A legnagyobb boltláncok – Aldi, Auchan, CBA, Coop, Lidl, Penny Market, Reál, Spar, Tesco – közül a Lidl és a Spar üzleteiben költötték a legtöbbet a magyar vásárlók – derül ki a Napi.hu megbízásából a Pulzus Kutató által készített reprezentatív közvélemény-kutatásból.
Arra a kérdésre, hogy mostanában melyik kiskereskedelmi lánc boltjában költenek a legtöbbet, a válaszadók 20 százaléka mondta a Lidl-üzleteket, 19 százalékuk a Spart, 14 százalékuk a Penny Marketet, 13 százalékuk pedig a Tescót.
A többi boltlánc 10 százalék alatti eredménnyel végzett a felmérésben.
Érdekes eredmény született ugyanakkor az élbolyban szereplő boltláncok végzettség szerinti népszerűségét vizsgáló kérdésekre adott válaszok alapján.
Az alap- és középfokú végzettséggel rendelkezők leginkább a Lidl-boltokat választják. A diszkontlánc kimagasló, 28 százalékos eredményt ért el a középfokú végzettségűek táborában. A diplomásoknál 23 százalékkal a Spar végzett az első helyen.
A közvélemény-kutatás további eredményeiről a Napi.hu oldalán olvashatsz bővebben.
A Trade Magazin pár napja publikált, a fenti eredményektől némileg különböző, a 2019-es bruttó forgalmuk alapján összeállított boltrangsorát ebben a cikkben közöltük.