A Trademagazin közölte a boltláncok friss rangsorát. Bár a Tesco megőrizte vezető helyét, a cég bruttó forgalma közel 3 százalékkal 740 milliárd forintra csökkent – írja a Napi.hu.
A legnagyobb változás a 2018-as listához képest az, hogy a Lidl 685 milliárd forintos forgalmával feljött a második helyre. Ez közel 25 százalékos bővülést jelent éves összevetésben.
A 2018-as számok alapján még harmadik Spar most is a harmadik helyen zárt, a tavalyi bruttó forgalma a Trademagazin szerint közel 680 milliárd forintot tett ki, ami 10 százalékos emelkedésnek felel meg.
Hermann Zsuzsanna, a Trademagazin ügyvezető-főszerkesztője úgy véli, arra nem sokan fogadtak volna, hogy 2019-ben egy diszkontlánc a dobogó 2. helyén végezzen.
A dobogósok utáni sorrend így alakult: Coop (2018-ban még a második helyen szerepelt), CBA és Reál. A három magyar boltlánc bruttó forgalma 643, 538 és közel 427 milliárd forint volt, ez 2-3 százalékos emelkedést jelent.
A hetedik helyen az 1 százalékos emelkedést produkáló, 395 milliárd forintos forgalmat bonyolító Auchan zárt.
Nyolcadikként a Penny végzett, amely 11,8 százalékkal közel 327 milliárd forintra növelte a bruttó forgalmát.
A kilencedik helyett Aldi 300 milliárdos forgalommal 17 százalékos növekedést ért el.
A drogérialáncok közül a DM 8,4 százalékkal 112 milliárd forint fölé növelte a bruttó forgalmat, a rivális Rossmann tavalyi 95,8 milliárd forintja pedig 7,5 százalékos emelkedésnek felel meg – írja a Napi.