A koronavírus-járvány okán az Európában közismert üzletlánc a tömegjelenetek ellen eddig is mindent megtett boltjaiban, most azonban az online térben vet be egy, a korszerű technikának megfelelő eszközt.
Kérdezz és ő felel!
Ugyanis webes felületén egy, az önálló mérlegelésre és válaszadásra is képes, úgynevezett csevegőrobotot vet be a Lidl – írja a Napi.hu.
Az ilyen chatbotoknál több ezer kérdés és válaszlehetőséget programoznak be, és az így összeálló algoritmus alapján automatikusan, szinte azonnal érkezik a kíváncsiskodóknak a felelet.
Ha esetleg nem a legmegfelelőbb az amit egy érdeklődő kap, akkor érdemes újabb kérdést feltenni.
Nem lesz túl szofisztikált a feladatköre
A Lidlnél amúgy nem lesz annyira túl bonyolult a feladata az “online kollégának”, hiszen a megfelelő vásárlási időpontokról érdeklődhetnek nála a látogatók, napszaktól és forgalomtól függően.
Az első csevegőrobot az írországi Lidl felületén kezdte meg a működését, ahol egy WhatsApp-beszélgetés keretén belül lép kapcsolatba az érdeklődőkkel.
A könnyebb értelmezhetőség érdekében színkódokkal is ellátták az idősávokat, ahol a zöldtől a pirosig, vagyis a gyér forgalomtól a zsúfoltig adják meg az időszakokat.