Több országban is vécépapírt és élelmiszert árulnak a kocsmák és éttermek
A koronavírus-járvány átrendezte az éttermek működését: ugyan vendégeket már nem fogadnak, itthon a házhozszállítással próbálják átvészelni a nehéz időszakot. Amerikában és Nagy-Britanniában azonban a vendéglők egy része – köztük kocsmák is – másik utat választott: élelmiszert árulnak.
Éttermekből kisbolt
Anthony Strong megnyitotta az új éttermét San Franciscóban, a kemény munka gyümölcsét azonban csak egyetlen hétig élvezhette. A koronavírus miatt bevezették a társadalmi távolságtartási szabályokat annak érdekében, hogy megállítsák világjárvány terjedését, ennek fényében az éttermeket is arra utasították, hogy korlátozzák tevékenységüket.
A leleményes étteremtulajdonos ezért úgy döntött, elkezdi értékesíteni az ömlesztve vásárolt ételeket és összetevőket egyéni ügyfelek számára, átalakítva éttermét élelmiszerbolttá.
Nem ő az egyetlen, aki így tett, egyre többen állnak át arra, hogy a kész termékek helyett annak összetevőit kínálják. Egy pennsylvaniai kávézó online kezdett élelmiszereket árulni, amit az üzletben lehet átvenni, eközben a Hill Country barbecue-éttermek tulajdonosa, Marc Glosserman az ételek mellett létfontosságú termékeket, például krumplit vagy vécépapírt is árusít. Aki átvenné az ételét, az kisebb bevásárlást is tarthat egyúttal – írja a CNN.
A kocsmák is beszálltak
Londonban is hasonló a helyzet: a helyi éttermek egy része ideiglenesen bolttá alakult, aminek köszönhetően az alkalmazottak egy részét tudják foglalkoztatni és a beszállítóikat is támogathatják – írja a Standard. The Oystermen étterem zöldségek és gyümölcsök mellett friss halakat is árul, akár házhoz is szállítanak indokolt esetben, például a vírus által kiemelten veszélyeztetetteknek és a létfontosságú munkát végzőknek, míg a Leon gyorsétteremlánc zöldségeket, gyümölcsöket, tejtermékeket és készételeket tartalmazó dobozokat árul. A pubok is meglépték: a Camberwell Arms kocsma például friss tésztát, kenyereket és előre megfőzött ételeket árul.
Ezek a nagy-britanniai próbálkozások az ottani boltláncoktól – például a Tesco, a Lidl vagy az Aldi -, az amerikai megoldások pedig mondjuk a Walmarttól, a Targettől csábíthatnak el vásárlókat – írja a Napi.hu.