Amellett, hogy az üzletlánc minden vásárlónak egyszer használható fóliakesztyűt biztosít, elindította a taxis házhozszállítást is, aminek köszönhetően azok, akik az online rendelés esetén az áruházi átvételt választották, de nem tudnak vagy nem szeretnének elmenni a csomagért, díjfizetés ellenében igénybe vehetik a sofőrök segítségét.
Taxival érkezik a csomag
2020.04.06-án a Spar elindította Taxi Shopping szolgáltatását a Főtaxi Csoporttal közösen.
Ez akkor vehető igénybe, ha áruházi átvételt választasz, de nincs lehetőséged, vagy nem szeretnél kimozdulni otthonról és személyesen átvenni a rendelésed a három áruház (Budapest, Diósd, Szentendre) valamelyikében.
Annyi a teendő, hogy egy szabad idősávban leadod a rendelésed áruházi átvétellel, majd a visszaigazoló e-mail érkezése után felhívod a taxitársaságot a megadott számok valamelyikén. Közlöd, hogy a SPAR online shop rendelésed szeretnéd a címedre kérni, bediktálod a neved, a telefonszámod, a rendelési számod, a kiválasztott idősávot és az áruház címét, amit megjelöltél, ezt követően megadod a szállítási címed. A csomag érkezésekor a taxisofőr fog keresni, de ő csak a kiválasztott címre kertkapuig, tömbház esetén a földszinti bejáratig szállít, az ajtóig nem viszi el a pakkot.
A vásárlónak minden esetben a taxiórán szereplő összeget kell megfizetni az elfogadott Fővárosi taxirendelet alapján, az összeg kifizetésére készpénzzel vagy bankkártyával van lehetősége. Reklamálni azonban nem a sofőrnél, hanem a SPAR ügyfélszolgálatánál kell e-mailben vagy telefonon.
Dolgozók és vásárlók védelme
A Spar tájékoztatójában iránymutatást ad a fizikai boltban történő vásárlásokkal kapcsolatban, például azt javasolják, hogy a vevők egyedül menjenek bevásárolni és lehetőleg ne csúcsidőszakban. A kiszolgálópultoknál és a pénztáraknál padlómatricákkal segítik vásárlóikat az egymástól történő távolság megtartásában, emellett megkezdték az úgynevezett leheletvédő plexik telepítését kasszáknál, mely egyszerre szolgálja vásárlók és munkatársak védelmét. Minden, eddig csomagolatlanul értékesített kenyeret a SPAR és INTERSPAR áruházakban mostantól csomagolt formában kínálnak.
“Vásárlóink számára 2020.04.08-tól egyszer használatos fóliakesztyűt biztosítunk a higiénikus vásárlást elősegítendő” – áll a Spar weboldalán.
A dolgozókra is kitértek: növelték a szünetkiadások rugalmasságát, hogy biztosítani tudják a gyakoribb kézmosás lehetőségét. Maszkot, kesztyűt és fertőtlenítőszert biztosítanak nekik, a központi, a logisztikai és az élelmiszertermelési területek munkavállalói esetében pedig növelték a céges buszjáratok mennyiségét is, hogy a dolgozók meg tudják tartani a szükséges távolságot egymástól a munkába jutás során.
“Az üllői és a bicskei központjaink büféinek üzemeltetése terén új szabályokat hoztunk: elkülönítettük egymástól az egyes műszakokat, valamint a központi és raktári munkavállalókat a bicskei központunk vonatkozásában, és a rendszeres napi takarítások és fertőtlenítések számát megsokszoroztuk. A központi munkatársak számára, ahol ez megoldható volt, biztosítottuk az otthoni munkavégzés lehetőségét” – írták a tájékoztatóban.
Mennyiségi korlátozások
A fogyasztók egyenletes kiszolgálása érdekében már korábban mennyiségi korlátozásokat vezettek be mind az áruházakra, mind az online shopra vonatkozóan. A lédig termékek esetében termékenként 5 kilogramm, a darabban értékesített termékek esetében termékenként 10 darab vásárolható – ezt nemrég módosították.
2020.04.03-tól a korábban bevezetett mennyiségi korlátozás csak az alábbi termékcsoportokra vonatkozik: liszt, olaj, rizs, élesztő. A maximálisan vásárolható mennyiség: 10 darab.