A divatipar egyik prominens szereplőjeként a fenntartható fejlődést zászlajára tűzve az Adidas tulajdonképpen magának a divatnak üzent hadat a közelmúltban.
A cég ugyanis a londoni Stuffstr startuppal közösen programot indít, aminek keretében – bizonyos feltételek teljesülése esetén – pénzért visszaveszik vásárlóiktól a korábban eladott termékeiket.
Lássuk a feltételeket:
- az Adidas-ruhát az elmúlt öt évben vásárolták,
- az eredeti körülbelül 20 angol font, ami akár több tételt is magában foglalhat.
Ha a fenti két feltétel teljesül, a visszavitt ruhák állapotától függetlenül a vásárló egy buy-back vócsert kap, amit Adidas boltokban válthat be.
A megfelelő minőségben visszavett darabokat a cég megjavítja, és ismét áruba bocsátja, ha ez nem lehetséges újrafelhasználja az alapanyagukat.
A program a Creators Club mobilappon keresztül működik, kezdetben csak Angliában, de az Adidas tervei szerint 2020-tól akár további országokban is elindulhat a kezdeményezés.
Az Adidas már 2012-ben elindította ezt a fajta újrahasznosítási rendszert Brazíliában. 2016-ban további kísérleteket folytatott Kanadában, majd további 9 üzletben vezette be az újítást Londonban, Párizsban, New Yorkban és Los Angelesben.
A WRAP nonprofit hulladékgazdálkodási szervezet adatai szerint évente csak az Egyesült Királyságban kb. 140 millió fontnyi ruha kerül hulladéklerakókba.
(via)