A Google végül csak kitalálta, hogy kártalanítsa azokat az ügyfeleket, akik vásároltak a szériahibás, első generációs Pixel és Pixel X készülékekből. A gyártóra kritikaözön, sőt per is várt azt követően, hogy kiderült: úgy dobta piacra a két típust, hogy tudta, hibás bennük a mikrofon.
Ha megjavíttattad, buktad a kártérítést
A Google közzétette a feltételeket, melyek alapján az ügyfeleknek jár pénzvisszatérítés. Azok, akik 2017. január 4-e előtt készült telefont vásároltak, jogosultak a kártérítésre. Azok, akik a hibás készüléket már kicserélték 2017. január 3-a előtt gyártott Pixelre, nem, ahogy azok sem, akik 2017. június 5-e után már megjavíttatták a telefonjukat.
Négy csoport van
A kártérítésre jogosultakat négy csoportba osztották. 20 dollárt kapnak azok, akik potenciálisan hibás telefont vásároltak, ám nem tapasztaltak problémát. Visszakapják a telefon árát azok, akik olyan biztosítást kötöttek, mely a fenti hiba esetén fedezi a készülékcserét. 500 dollár jár azoknak, akik több Pixel készüléken is érzékelték a szériahibát. Végezetül 350 dolláros visszatérítést kapnak azok az ügyfelek, akik érzékelték a problémát a telefonjukon, de itt a Google hagyott magának egy kiskaput. Az ebbe a kategóriába tartozók csak akkor látnak pénzt, ha a fenti csoportokat már kártalanították. Ezt arányosan fogják szétosztani közöttük. Sajnos a kártérítés igényléséhez amerikai állampolgárnak kell lenni, úgyhogy minket ez az intézkedés per pillanat nem érint.
(via)