Nyolcezer munkahely fog megszűnni, közülük néhány az amszterdami központi irodában – mindezért elsősorban a járványhelyzetet lehet okolni, hiszen a bárok emiatt bezártak, és néhány helyen – például Dél-Afrikában – ideiglenesen megtiltották az alkoholértékesítést – írja a BBC.
Az oltásban látják a megmentést
A Heineken szerkezetátalakítási terveit kezdetben októberben jelentették be, bár akkor még nem közölték, hány munkahely van veszélyben – a Covid-válság felgyorsította a terveket. A munkavállalók konzultációs folyamata azonban most befejeződött – ez az Egyesült Királyságban a Heineken 2300 alkalmazottja közül kevesebb mint 100-at érint, nagyobb körben azonban 8 ezres leépítés várható. Az állásleépítésekkel egyidőben az is kiderült, hogy a Heineken 2020-ban 109 millió euró nettó veszteséget jelentett, míg a megelőző évben 1,15 milliárd euró nettó nyereséget ért el. A társaság brit szóvivője elmondta: “A kocsmák márciusi bezárása és az azt követő korlátozások, beleértve a karácsonyi időszakot is, hatással voltak a sör és az cider eladási mennyiségére egész évben.”
Noha a Heineken a kocsmákon kívül több eladást tapasztalt, ez nem pótolta a kocsmai kereskedelem sikerét. A sör értékesítési volumene csökkent Európában, Mexikóban, Dél-Afrikában és Indonéziában.
Ők is az oltási programot tekintik mentsváruknak, így az emberek biztonságban visszatérhetnek a kocsmákba is. A cég vezérigazgatója, Van den Brink elmondta: az oltási programok Európában, Észak-Amerikában és néhány fejlettebb ázsiai országban lehetővé teszik a kereskedelem lassú visszatérését. “De globális vállalat vagyunk … csak akkor mondhatjuk, hogy valóban kijöttünk belőle, ha az egész világot beoltják egy bizonyos fokig” – mondta. Eközben Brazília és Mexikó – a Heineken két legnagyobb piaca – továbbra is küzdenek a járvány kezelésével. Viszont nagyon remélik, hogy a piaci viszonyok fokozatosan javulnak már idén az európai bárok és éttermek lassú fellendülésével.