A Wizz Air már harmadik éve lett a legtöbbet késő légitársaság a brit reptereken, írja a BBC. A hivatalos adatok elemzése szerint a Wizz Air repülői a menetrendnél átlagosan 31 perccel és 36 másodperccel később szálltak fel 2023-ban. A második legtöbbet késő a Turkish Airlines, amelyet Tui követ.
Jelentős késések
A gyenge teljesítmény a légitársaságok viteldíjainak emelkedéséhez, a magasabb üzemanyagköltségekhez és a zöld adókhoz köthető. A Wizz Air közölte, hogy jelentős fejlesztéseket hajtott végre, de elismerték, hogy még van hova fejlődni.
A brit Polgári Légiközlekedési Hatóság adatainak elemzése kiterjedt a több mint 2500 járatot üzemeltető légitársaságok menetrend szerinti és charterjárataira az Egyesült Királyság repülőtereiről. A törölt járatok nem szerepeltek az összesítésben.
A Wizz Air után a legtöbbet ezek a légitársaságok késtek:
- a Turkish Airlines átlagosan 28 perc és 36 másodpercet,
- a Tui 28 perc 24 másodpercet,
- az Air India 28 perc 12 másodpercet,
- és a török Pegasus Airlines fapados légitársaság 25 perc és hat másodpercet.
Az ír Emerald Airlines lett a legpontosabb légitársaság, mindössze 13 perc és 6 másodperces átlagos késéssel, míg a Virgin Atlantic lett a második 13 perc 42 másodperccel.
Jane Hawkes fogyasztói ügyekkel foglalkozó szakértő a BBC-nek elmondta, hogy az eredmények “valószínűleg nem okoznak meglepetést azoknak az utasoknak, akik hosszú késéseket szenvedtek el a Wizz Air szolgáltatásait használva.” Hozzátette, azt is, hogy a magyar székhelyű légitársaság az ügyfélkiszolgálás minőségében is alulmarad a többihez képest. Ennek ellenére a Wizz Air nyereségei továbbra is magasak, mivel versenyképes árakat kínálnak a gyengébb szolgáltatás ellenére.
A Wizz Air Egyesült Királyság-beli járatai Aberdeen, Birmingham, Gatwick, Glasgow, Leeds, Liverpool és Luton reptereit szolgálják ki. Az Európában, Észak-Afrikában, Közel-Keleten és Ázsia más részein is működő légitársaság utasainak száma a az elmúlt üzleti évben rekordot döntött: a Wizz Air összesen 62 millió utast szolgált ki, ami több, mint ötödével haladja meg az előző évi számokat. Ugyanebben az időszakban a jegyeladásokból származó bevétel 11,2%-kal nőtt az előző évhez képest, a légiutazási szektor növekedésével összhangban.
Nehéz évet hagytak maguk mögött
“2022-ben, minden más európai légitársasággal egyetemben a Wizz Air is rendkívüli működési kihívásokkal szembesült, amelyek főként a külső környezet hatására alakultak ki“, mondta a BBC-nek a légitársaság szóvivője. “Azóta több mint 90 millió fontot(azaz több, mint 42 milliárd forintot) fektettünk be a működés stabilizálására, a késések számának csökkentésére és az ügyfelek jobb élményének biztosítására.”
Dale Keller, az egyesült királysági légitársaságok képviselői testületének vezérigazgatója elmondta, hogy 2023 “rendkívül kihívásokkal teli év” volt az iparág számára. Hozzátette, hogy sok késést a légitársaságok ellenőrzésén kívüli tényezők okoztak: ilyen például a légiforgalmi irányítás fennakadása, a franciaországi reptéri munkások sztrájkja, valamint a Nemzeti Légiforgalmi Szolgálat tavaly augusztusi összeomlása, ami miatt az Egyesült Királyság egész területén járatokat kellett leállítani. A Wizz Air pontossága “továbbra is exponenciálisan javult” ebben az évben, mondta.