Többen úgy maradtak le a Wizz Air ciprusi járatáról, hogy egyszer már rajta ültek a gépen
A Wizz Air járata 6 órás késéssel indult el Lárnakára, de még így is sok utas lemaradt a gépről, azok közül, akik korábban már felszálltak rá – írja az Utazómajom.
A gép eredetileg hétfő délután, 16:15-kor indult volna, de az indulást két órával előtte 17:45-re módosították az időpontot. Ugyanakkor a check-in időpontja nem változott, azt kérték, mindenki érjen ki időben a repülőtérre. Az utasok be is szálltak a gépre 17:30 körül.
Az időjárási körülményekre hivatkoztak
Azonban a járat mégsem indult el, és közel három és fél óra várakozás után közölték, hogy az “időjárási körülmények miatt” nem fognak felszállni.
Arról tájékoztatták az utasokat, hogy a gép legkorábban 23:10-kor indul el a tervezett 16:15 helyett.
A késésért elnézést kértek, és 3.000 forint értékű kupont kínáltak fel, amit 21:00-ig bárki beválthatott az éttermek egyikében.
A gép 22:10-kor végül óriási üdvrivalgással és tapssal indult mégis útnak. Erről azonban az utasok semmilyen jelzést nem kaptak, így sokan, akik korábban leszálltak a gépről, lemaradtak a járatól.
A Wizz Air azóta reagált az Utazómajomnak:
„A Wizz Air július 1-i, késő délutáni Budapest-Lárnaka járata a viharos időjárás miatt nem tudott a menetrendnek megfelelően felszállni. Annak érdekében, hogy a járat a lehető legkisebb késéssel indulhasson el, a légitársaság megkezdte az utasok beszállítását. Miután az utasok elfoglalták a helyüket a fedélzeten, várakozás közben a személyzetet arról értesítették, hogy a késés hosszabb lesz a vártnál, így az utasokat a saját kényelmük érdekében visszaengedték a repülőgépről a váróba. Ezzel együtt a légitársaság földi kiszolgáló partnerének munkatársai átadták az utasok számára az ilyenkor előírt étkezési vouchereket is.
Az utasokat a Wizz Air személyzete a földi kiszolgáló partnerekkel közösen arra kérte, hogy figyeljék a kijelzőket és a földi kiszolgálók bejelentéseit a járatuk indulásával kapcsolatban. A második beszállásra a kezdeti előjelzésnél korábban került sor, amiért a járat kicsit hamarabb kapott engedélyt a felszállásra, mint ezt az utasok leszállításakor prognosztizálták. Ezt a beszállás előtt jelezte a váróban található kijelzőkön, valamint a hangosbemondókon keresztül több alkalommal is az utasainak. A földi kiszolgáló partnerek a hiányzó utasokat név szerint is többször figyelmeztették a beszállásra a hangosbemondón keresztül. Közülük kilencen többszöri felszólításra sem jelentek meg. A repülőgép végül 22:08-kor szállt fel a többi utassal.”