A Gazdasági Versenyhivatal augusztus 3-án szombaton zárta le legutóbbi eljárását a Wizz Airrel szemben. A hivatal a légitársaság foglalási rendszerében, valamint a szolgáltatási díjakkal kapcsolatos tájékoztatásban talált hibát – olvasható a hivatal közleményében.
A légitársaság elhallgatta, hogy egyes csomagjainak részét képező „többletszolgáltatásokat” külön-külön is megvásárolhatják a fogyasztók, emellett pedig a szakmai gondosság követelményét sértő kereskedelmi kommunikációt folytatott az automatikus utasfelvételi szolgáltatás lényeges jellemzőiről.
A GVH eljáró versenytanácsa a fenti jogsértések miatt több mint 307 millió forintra bírságolta a céget.
A versenyhatóságnak ezen felül jelenleg is zajlik egy vizsgálata a Wizz Airrel szemben, mivel a cég feltételezhetően fontos információkat hallgatott el az utasok elől.
A GVH most újabb versenyfelügyeleti eljárást indított, mivel gyanúja szerint: a Wizz Air valószínűsíthetően nem tesz eleget a szakmai gondosság követelményének, a foglalási rendszere nem biztosítja a kiszámíthatóság és a megbízhatóság érvényesülését a szolgáltatási díjairól szóló tájékoztatási gyakorlatában. Ugyanis a különböző eszközökön (pl. két mobilon vagy mobilon és asztali számítógépen) elérhető azonos szolgáltatások díjai egyes esetekben eltérőek lehetnek.
A társaság ezen felül a honlapján és az applikációjában feltüntetett szolgáltatási díjakkal kapcsolatban feltételezhetően elhallgatja a fogyasztók elől azt a lényeges körülményt, hogy a megjelenített díjakon nem fogja tudni biztosítani a szolgáltatást a foglalási folyamat egésze alatt.
Még nem biztos a szabálysértés
A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható. A Gazdasági Versenyhivatal felhívja a figyelmet arra, hogy a versenytörvény szerint az ügyfélnek a tényállás tisztázásához szükséges adatok közlésére való felhívásától az annak teljesítéséig terjedő időtartam az ügyintézési határidőbe nem számít bele.
Az elmúlt időszakban növekvő számú panasz és bejelentés érkezett a GVH-hoz a légitársaságok gyakorlatait illetően. A megszaporodott fogyasztói jelzésekre, illetve a légiforgalmi piac működési problémáival kapcsolatos piaci anomáliákra tekintettel Rigó Csaba Balázs, a GVH elnöke hatáskörével élve figyelemfelhívást küldött több, a magyar piacon tevékenységet folytató légitársaság vezetőjének is.