Váradi József az egyik legnagyobb olasz napilapnak, a Corriere della Serának adott interjút abból az alkalomból, hogy a cég megvetette a lábát az olasz belföldi járatok piacán is, ahol egyébként komoly árháborúba keveredett örök konkurensével, a Ryanairral – írja a Hvg.hu.
Egységes biztonsági protokoll kellene a fapados tulajdonosa szerint
Úgy véli Váradi, hogy járványhelyzet miatt kialakított intézkedéseket felül kellene bírálni, racionálisabb módon szembenézve a szituációval, ugyanis a gazdasági ára túl nagy és fenntarthatatlan.
Jelenleg 46 országban repülnek, de még soha nem látott olyat, hogy akár legalább két állam is egyformán szabályozta volna a járvány miatt életbe léptetett biztonsági intézkedéseket.
Az utazókat sújtó automatikus karanténszabályozást, illetve a határok lezárását szerinte meg kellene szüntetni (természetesen mindezt nem a betegség okán vagy annak gyanújával vesztegzár alá kerülőkre értette).
Ehelyett javasolta az utasok számára bevezetni a repülőgépre szállás előtt, vagy a megérkezés után egyformán alkalmazott átvilágítás rendszerét.
Csökkent a forgalmuk, de versenyképesek maradtak
Mint elmondta, a jelenlegi forgalmuk az egy évvel korábbinak a 60 százaléka, és mire nyár végére visszatértek a korlátozások, a foglalások is csökkenni kezdtek. 80 millió eurót fizettek ki a törölt járatok miatt, de ennek ellenére 24 hónapnyi likviditási tartalékuk van.
Nem azért tudtak versenyképesek maradni, mert az alkalmazottaik bérén spóroltak, hanem mert több ülés van a gépeiken, amelyek napi szinten 13 órát repülnek, míg más társaságok légi járművei legfeljebb 10-11 órát.
Emellett útvonalhálózatutak diverzifikálták, a repülőgépeiket pedig áthelyezték különböző bázisokra.